Kuigi rukkileib omab tänu rohkele kiudainete, vitamiinide ja mineraalainete sisaldusele olulist rolli tasakaalustatud toitumises, on selle tarbimine Eestis viimastel aastatel pidevalt vähenenud ning seda eriti noorte seas.

Fazer Eesti tootespetsialisti Annika Albei sõnul süüakse rukkileiba vaatamata selle mitmetele kasulikele omadustele Eestis aina vähem. “Eesti toitumisspetsialistid peavad rukkileiba toitumise üheks oluliseks alustalaks, mida soovitatakse süüa vähemalt neli viilu päevas, kuid millegipärast jõuab see meie toidulauale aina harvemini,” sõnas Albei ja lisas, et eriti teeb muret rukkileiva vähene tarbimine noorte ja laste seas, kes sageli eelistavad leivale rasvarohkeid kartulikrõpse või saiakesi. 

Selleks, et propageerida rukkileiva söömist eelkõige nooremate inimeste seas, on Fazer arendanud kaks kaasaegset rukkitoodet. Fazer Finest sarja lisandusid 93%-lise rukkisisaldusega Rukkitäisteraleib ning 100% rukkijahust tehtud Rukkiratas. Mõlemad leivad on e-ainete vabad.

Rukkileivas on rohkesti närvitalitlust toetavaid B-grupi vitamiine, vere kolesteroolitaset langetavaid ja soolestiku kasulikku mikrofloorat säilitavaid kiudaineid. Mineraalainetest on rukkileivas rohkesti magneesiumi ja kaaliumi, mis aitavad ennetada südame- ja veresoonkonna haigusi. Kiudaine- ja mineraalaineterikkam on rukkitäisterajahu.  

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning esindatud ollakse kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades. Ettevõte hoiab täna Eesti pagaritoodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2014. aastal 18,5 miljonit eurot.