Homme, 31. oktoobril korraldab Toiduliit koostöös Kaupmeeste Liiduga konverentsi „Koostöö või võimuvõitlus?“, mille eesmärgiks on ühiselt arutleda, kuidas tulevikus tarbijate ootustele paremini vastata, et nii tööstused, kaubandus, kui ka tarbija rahul oleksid.

 

„Nii toidutootjate kui ka kaupmeeste eesmärk on ühine – pakkuda tarbijale võimalikult mitmekesist, maitsvat ning taskukohast tootevalikut,“ ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp. „Tarbija valib poes sellise toote, mis on talle juba tuttav või pakub mingil põhjusel huvi ning on taskukohane. See tähendab, et toote müük sõltub esmajoones turundusest ja hinnakujundusest. Seetõttu peaksime ühiselt mõtlema, kuidas koostöös kaupmeestega tarbijale parimat pakkuda.“

 

Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Marika Merilai sõnul on konkurents kaubanduses väga tihe, mis seab ka koostööle väga ranged tingimused. „Tarbija ei aktsepteeri puudujääke toodete, teeninduse ega ostukeskkonna osas. Siin on kaubandusel väga vastutusrikas roll, kuid võimekus parimat pakkuda algab kõik ikkagi koostööst juba tarneahela algetapis.“

 

Konverentsil on kavas käsitleda kaubanduse ja tootjate omavahelisi suhteid Euroopa Liidu tasandil ning tuua näiteid lähiturgudelt. Tarbijakaitseameti esindaja räägib kui palju ebaausaid kauplemisvõtteid turul tegelikult kasutatakse ning millega peab seadusest tulenevalt arvestama.

Päeva teine pool keskendub tarbija ootustele. Oma kogemustest räägivad nii Rimi kui ka Selveri kaubandusketi esindajad. Lisaks selgitab uuringufirma Nielsen jaekettide klienditeenindusjuht, millised on sortimendi kujundamise ja paigutamise põhimõtteid kauplustes.

 

Täpsem info konverentsi kohta http://toiduliit.ee/tegevused/koostoo-konverents