Aastaga on lipumärgi tuntus Eesti tarbijate seas kasvanud pea poole võrra, 52%-lt 75%-le, selgus täna avaldatud TNS EMORi uuringust. Lipumärk antakse tootele, mis on valmistatud Eestis ja eestimaalaste maitse-eelistusi ning traditsioone silmas pidades.

Toiduliidu poolt välja antava teise toidumärgi – Eesti Parim Toiduaine – tuntus on samal perioodil kasvanud 42%-lt 58%-le ehk pisut enam kui kolmandiku. „Selline tõus on tõepoolest märkimisväärne. Toiduliit on koos tootjatega palju panustanud, et tarbijad neid märke oskasid rohkem tähele panna ja ka väärtustada,“ ütles Toiduliidu juht Sirje Potisepp. „Tuntuse tõus näitab, et Eesti toit on tarbija jaoks atraktiivne ja neid märke kandvad toiduained loovad tarbijas usaldust.“

 

Potiseppa sõnul on aga kriitilise tähtsusega, et Eestil oleks ka toidumärk, mis oleks atraktiivne ka välisturgudel. „Lipumärk ja Eesti Parim Toiduaine on suunatud eelkõige kodumaise tarbija teavitamisele, kuid olukorras, kus meie toidutööstuse ekspordivõimekuse kasvatamine on olulise tähtsusega, tuleks riiklikult panustada ka sellesse, et meie toit oleks välisturgudel tuntud ja oodatud,“ rõhutas Potisepp. „Toidutööstused omalt poolt väga palju pingutanud, et leida koostööpartnereid uutel turgudel. Eestimaise toidukauba tuntuse tekitamine vajaks aga koostööd riigiga ning selles osas on toidutootjatel suured lootused EASile.“

 

Uuringu „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2014“ viis Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS EMOR.