Prindi

Reigo Rusing Balsnackist jagas Toiduliidu aastakonverentsil oma kogemust, kuidas Eesti krõpsu maailma müüja. 15 kuuga on ettevõtte müünud vähemalt ühe merekonteineri Eestis toodetud kartulivahvleid 30 riiki.

„Toidutööstuses on keeruline olla Eesti-sugusel väiksel turul 100 tootega kasumlik. Seetõttu pidimegi võtma ette ekspordi,“ ütles Rusing.

„Klienti valides ei tasu end liial piirata – meie jaoks ei ole oluline tema profiil. Eesmärk on luua ühine emotsioon ja saada ta messil toodet maitsma. Sellega on hea algus tehtud, aga müügitehinguni on siiski veel pikk tee minna. 10 kontaktist 9 ei paku meile lõpuks huvi,“ sõnas Balsnacki juhatuse liige Rusing illustreerimaks, kui palju messidel loodud kontaktidest koostööks vormuvad.

„Messil oleme meie lõvid ja kliendid talled – see on meie võimalus,“ ütles ta. Ta tunnustas riiki, et see toetab ettevõtete osalemist välismessidel. „Võiks isegi öelda, et täna paneb EAS meile lusikaga pudru suhu – keskkond on selles mõttes nii hea.“

Tema sõnul on müügimeeste kõrval olulised ja ettevõttel alati messidel kaasas andmesisestajad, et kogutud info saaks võimalikult kiiresti talletatud ning hiljem müügimehi nende töös aitaks. „See, et me ei ole jõudnud kontaktidega ühendust võtta, on meie müügiosakonnas lubatu väljend ja tähendaks valesti planeeritud tööd,“ toonitas ta järeltöö olulisust peale messe.

Kartulikrõpsude tootmine Ääsmäel algas 1983. aastal. Täna on Balsnack I. H. ainuke kartulikrõpse tootev ettevõte Eestis.