Prindi

Toiduliidu piimakampaania lehmaskulptuur tervitab inimesi Balti jaama turu Õhtu väljakul. Algatuse eesmärk on propageerida piima, kui väärtuslikku toiduainet.

Eesti toitumis- ja liikumissoovitustes ei soovitata piimatooteid asendada taimset päritolu analoogtoodetega. Paraku näitab statistika ja moevoolud, et piima ja piimatoodete tarbimine on eelkõige noorte hulgas vähenemas.

„Piim on väärtuslik toiduaine, milleta kasvav organism hakkama ei saa. Meie mängulise kampaania eesmärk ongi saada noored taas rohkem piima ja piimatooteid tarbima,“ selgitas Toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Kohalikud piimatööstused on olulised tööandjad ja loovad väärtust riigile.

„Piimatooted annavad suurima osa Eesti toiduainetööstuse toodangust. 2017. aastal oli see ligi 30%,“ ütles Toiduliidu juht Sirje Potisepp. „Igaüks saab kohalikke piimatooteid tarbides kaasa aidata, et see valdkond kestaks ja areneks,“ sõnas ta. Tervikuna töötab toidutööstustes keskmiselt 14% töötlevas tööstuses hõivatutest.

Toiduliit kutsub inimesi üles end koos piimalehmaga jäädvustama ning tehtud pilte teistega jagama. Soovi korral võib anda lehmale oma lemmiku Facebooki, Instagrami või Snap-filtriga uue näo. Kõikide vahel, kes lehmaga pilte sotsiaalmeedias jagavad ning kasutavad teemaviidet #piimonsuperhea, loositakse välja kinkekott maitsvate piimatoodetega. Lapsed võivad lapsevanemate järelevalvel pildistamiseks ka lehma selga ronida. Tehtud pilte näeb SIIT.

Balti jaama turul on lehm pea nädala ning lõpetab selleaastase ringreisi 29. augustil Šnelli tänavakultuuri festivalil. Lisaks spordile ja põnevale kultuuriprogrammile räägitakse üritusel tasakaalustatud toitumisest, mille hulka kuulub ka piimatoodete tarbimine.

Tartu Kunstikooli skulptori Lauri Tamme ja kunstniku Ülle Ottokari 2016. aastal loodud piimalehma skulptuur sai sel aastal Eesti Vabariigi 100nda juubeli puhul rahvusliku kujunduse ja külastab EV sünnilooga seotud paiku Pärnus, Tartus, Narvas ja Tallinnas.