Äsja Salvesti poolt läbiviidud eestimaalaste kastmete tarbimise harjumusi vaadelnud uuring näitas, et suurimad kastmetarbijad on kuni 25-aastased noored ja lapsed, kelle seas on armastatuim kaste ketšup.

„Uuring näitas, et enam kui 90% 18-25-aastastest noortest tarbib vähemalt kord nädalas mõnd kastet ning kolmest noorest kaks tarbib iga nädal just ketšupit,“ rääkis Salvesti müügi- ja turundusjuht Triin Kõrgmaa, kelle sõnul on noorte hinnangul ketšup parim kaaslane friikartulitele, šašlõkile ja pastaroogadele.

Tema sõnul on ketšup tegelikult kõige populaarsem kaste kuni 35-aastaste seas, sest ka 26-35-aastaste tarbijate seas edestas ketšup nii majoneesi, tomatikastmeid, sinepikastmeid, hapukoorekastmeid ja erinevaid isevalmistatud kastmeid.

„Peremajapidamistes nõuavad ketšupit ja teisi kastmeid ennekõike mehed ja lapsed. Kui meestest tarvitab vähemalt kord nädalas mõnd kastet 80%, siis naiste puhul on see näitaja 65% ning ketšupitarvitajaid on meeste seas pea kaks kord rohkem kui naiste seas. Kui küsisime, millise kastmega vastanute lapsed oma toite maitsestavad, osutus laste vaieldamatuks lemmikuks taaskord ketšup,“ selgitas Salvesti esindaja.

Noorte ketšupilembusele viitab ka see, et vanematega elavate vastajate seas on regulaarseid ketšupitarbijaid enam kui veerandi võrra rohkem kui nende seas, kes elavad üksi, abikaasa või elukaaslase ja lastega. 

Triin Kõrgmaa sõnul näitab Salvesti erakordselt kõrge 83% tomatipüree sisaldusega kodumaise ketšupi müük, et ketšup on perede menüüdes igati au sees.

„Toodame ketšupit siinsamas Tartu külje all möödunud aasta lõpus soetatud ketšupiliinil ning tarbijad on ketšupi tõeliselt hästi vastu võtnud – täiendasime liini sel aastal lisakateldega, et täita maksimaalselt nii siinsete ketšupisõprade kui ka ekspordituru kasvavat nõudlust. Tarbijad hindavad seda, et kõikjal Eesti kauplustes on nüüd saadaval kodumaine ketšup kahes eri suuruses plastpudelis,“ kinnitas Kõrgmaa.

AS Salvest on alates 1946. aastast Tartus tegutsev tugevate traditsioonidega Eesti toiduainetööstus. Ettevõtte prioriteet on kasutada oma tootmises võimalikult palju kodumaist toorainet ning järgida tootearenduses eestimaalaste maitse-eelistusi. Salvesti tootevalikusse kuuluvad supid, erinevad köögiviljahoidised, moosid, lastetoidud, majonees, kastmed jpm. Salvesti tooteid  turustatakse kaubamärkide Salvest, Põnn, Meie Mari, Mahlakas ja 3MIN all. Ettevõte annab tööd ligi 160 töötajale. Salvestile on omistatud ISO 9001:2008 kvaliteedisertifikaat, ISO 22000 toiduohutuse juhtimissüsteemi sertifikaat ja IFS Food A-klassi toiduohutussüsteemi sertifikaat.