Prindi

Eesti suurima joogitootja A. Le Coqi müügimaht oli eelmisel aastal üle 110 miljoni liitri, vähenedes aastaga 2%. Sisemaa müük jäi laias laastus samale tasemele. Kõige suurem langus oli põhjapiiril, mis kukkus kaks korda. Müügilangust korvas aga ekspordi 36% kasv. Sellest moodustas enamiku lõunapiiri müük, mis kasvas aastaga koguni 85%.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on kogu müügilanguse peamine mõjutaja olukord põhjapiiril. "Meie murekohaks on põhjapiir, kus müügimahud on juba aastaid vähenenud, langedes 2018. aastal 2017. aastaga võrreldes veel lausa 2 korda," ütles Noop. Koduturu müügile aitas aga jõudsalt kaasa erakordselt kuum ja pikk suvi, mis kergitas Aura Active’i vitamiinijookide (+26%), Aura vete (+13%), A. Le Coqi kalja (+11%) ning karastusjookide (+9%) müüki. Kogu õllemüük vähenes põhjapiiri kukkumise tõttu 33%.

Noobi sõnul ei saa aga igal aastal kuumale ja ilusale suvele lootma jääda ning praeguse aktsiisipoliitika jätkudes prognoosib ta sisemaa turule ka selleks aastaks kerget langust, mis omakorda sunnib ettevõtet panustama üha enam ekspordile. „Müük välisturgudele on püsivalt kasvanud, suurenedes eelmisel aastal 36%,“ ütles Noop ja lisas, et ekspordi kasvule andis olulise panuse üha suurenev müük lõunapiiril. „Kui ainuüksi meie müüsime eelmisel aasta Lätti 85% rohkem tooteid võrreldes aasta varasema perioodiga, siis võib vaid ette kujutada, kui suure osatähtsuse moodustab lõunapiir kogu Eesti joogitööstuse ekspordis tervikuna,“ lisas Noop.

A. Le Coqi põhilised ekspordiartiklid olid erinevad õlled, siidrid ja long drink’id ning peamised ekspordiriigid on Läti, Taani, Saksamaa, Tšehhi, Holland, Lõuna-Aafrika, Kreeka ja Venemaa. Kaugetest turgudest eksporditakse veel näiteks Austraaliasse, Taisse ja Kanadasse. Kokku ekspordib A. Le Coq 36 erinevasse riiki.

 

Lisainformatsioon:
Tarmo Noop
ASi A. Le Coq juhataja
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.