Prindi

Salvesti Põnni beebitoitude sarja tootearenduses on otsustajad Eesti beebid, sest just nende lemmiktooted jõuavad lõpuks lettidele. Tooted, mis ausate ja karmide kriitikute maitsemeeli ei rahulda, turule ei jõua.

 

Salvesti müügi- ja turundusjuhi Triin Kõrgmaa sõnul on tavaliselt testgrupis umbes 50 beebit, kellele antakse maitsmiseks tooted sellisel kujul, nagu on plaanis need müügile tuua. „Üldjuhul võetakse maitsmine ette kodus, sest harjumuspärases keskkonnas on beebile lihtsam uut maitset tutvustada ning tema reaktsioone jälgida,“ selgitab Kõrgmaa.

 

Vanemad täidavad Salvestile tagasiside andmiseks veebiküsitluse, milles märgivad, milline oli lapse reaktsioon toidule ja millise hinnangu annavad nad lapsevanemana toidu maitsele, lõhnale, konsistentsile ja pakendile. Kokkuvõttes ütlevad lapsevanemad, kas nad ostaksid oma beebile proovitud toitu.

 

„Kui üle 80% tagasisidest on positiivne, oleme kindlad, et võime toote müügile viimisega edasi minna. Kui aga keskmised hinded jäävad madalaks, püüame välja selgitada, mida on meil võimalik toote omaduste parandamiseks teha,“ selgitab Kõrgmaa.

 

„Selline tootearendus on meile taganud nii väikeste tarbijate poolehoiu kui ka laialdast tunnustust. Oleme 3 aastat järjest saanud Eesti Parima Lastetoidu auhinna – kõik need tooted on saanud kõigepealt beebide heakskiidu,“ sõnas Kõrgmaa.

 

Salvesti Põnni beebitoidud on välja töötatud koostöös lastearst Reet Raukasega ning valmistatud kvaliteetsest ja rangelt kontrollitud toorainest. „Saame tarbijatelt pidevalt väärtuslikke vihjeid, milliste toodetega võiksime oma sortimenti täiendada. Samuti on meile oluline, et Põnni tootesarja kuuluks võimalikult lai valik erinevaid toite ja mitmekülgseid maitseid,“ ütleb Kõrgmaa. Põnni ökoloogiline puuviljasmuuti, mis osutus turu-uuringufirma Nielseni andmetel edukaimaks uueks lastetoiduks 2017. aastal, pälvis tänavusel Eesti Parima Toiduaine konkursil tunnustuse Eesti Parim toit lastele 2018.

 

„Teeme oma Tartu tehases pidevalt julgeid katsetusi, sest tahame olla beebitoitude innovatsiooni eestvedajad. Toitumisharjumused, mis me lastele juba väiksest peale kaasa anname, mõjutavad neid kogu elu – seega tunneme suurt vastutust pakkuda beebidele parimaid ja samas ka mitmekülgseid maitseelamusi. Nii palju kui vähegi võimalik, kasutame kodumaist toorainet, näiteks eelmisel aastal tõime turule Eesti lambalihaga köögiviljapüree,“ sõnab Kõrgmaa.

 

Põnni tootesarja kuulub täna 40 erinevat toodet: 13 ökoloogilist tuubitoitu, 20 klaaspurgis toodet, viis mehu ning erinevad krõbuskid.