Prindi

 

7.05.2021

 

Galerii: https://www.dropbox.com/sh/cpd74jp4ytqia8n/AAB5rJ4hLxCcypwaikarJiFha?dl=0

Selgitavad pildiallkirjad pressiteate lõpus

 

Soome üks vanemaid praeguseni tegutsevaid perefirmasid Paulig tähistab 8. mail 145. sünnipäeva. 1876. aastal asutatud ettevõte kuulub praegugi Pauligi perele. Ettevõte tegutseb 13 riigis ja pakub tööd rohkem kui 2000 inimesele. Kohvitootjana tuntuks saanud ettevõte tegutseb nüüd toidu- ja joogivaldkonnas ning tootevalikusse kuuluvad peale kohvi veel kohvijoogid, Tex Mex ja vürtsid, suupisted ja taimsed valikud ning kaubamärgid Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. 

Pereettevõttena austatakse Pauligis endiselt ajaloolisi traditsioone, aga vaadatakse ka julgelt tulevikku. Fookuses on jätkusuutliku toidukultuuri arendamine, mis on hea nii inimestele kui ka planeedile. „Kestlik tegevus on osa Pauligi DNA-st ja hea maitse on parema maailma loomise võti. See, mida täna taldrikule paneme või tassi valame, on homse kujundamisel oluline,“ põhjendab jätkusuutlikke valikuid Pauligi Baltikumi Out-of-Home kommertsdirektor Marta Piigli.

Pauligi asutamise taga on Lübecki aedniku poeg Gustav Paulig, kes astus 21-aastasena aurulaevale, et sõita Soome ja asuda kontoritööle vast rajatud ettevõttes Nokia. Ta paistis silma töökuse ja kohusetundlikkuse poolest, tänu millele töötas ta seal mitmel vastutusrikkal positsioonil. Gustav elas säästlikult ning õppis tundma Soome kombeid ja kultuuri. 1876. aastal asutas ta Helsingis ettevõtte, mis tegeles koloniaalkaupade impordi ja hulgimüügiga. Valikus olid toorkohv, maitseained, suhkur, riis, rosinad, kuivatatud puuviljad, portvein ja konjak. Pauligis on alati tegutsetud selle nimel, et elu oleks tulvil maitseid, mida kinnitab ka lubadus – For a life full of flavour.

Eestisse jõudis Paulig mõni aasta enne teist maailmasõda, mil Rataskaevu tänaval avati ettevõtte müügikontor ja ladu. Just sealt liikus uut tüüpi aromaatne ja maitsev kohv Tallinna ning Tartu parimatesse kohvikutesse. Sõja tõttu kontor suleti ja Eestisse naasti 50 aastat hiljem, 1990. aastate alguses.

Eesti jaoks sümboliseerib Paulig justkui uue ajajärgu algust. Tegemist on ühe esimese ettevõttega, kes otsustas investeerida taasiseseisvunud Eestisse ning rajas 1990. aastate alguses Sauele moodsa kohvi- ja maitseainetehase. Mõni tol ajal tööle asunud inimene töötab Pauligi tehases ja kontoris veel praegugi.

Turunduseski tegi Paulig endale Eestis teed justkui sahk läbi esimese lume. 1990. aastatel rakendati ideid, mida ükski teine firma polnud siin veel kasutanud. Näiteks tõi Paulig turule Olümpia kohvi, mis oli Eestis esimene tarbijaid kaasav turundustoode, andes iga kohvikilo müügist ühe krooni Eesti olümpialiikumise toetuseks ning ostjad võisid pakendilt välja lõigatava loosikupongiga võita reisi olümpiale.

Olümpia kohv tuli Eestis müügile 1993. aasta juulis. Tallinnas, Riias ja Vilniuses võis näha rööbastel tuhisemas Pauligi värvides tramme.

 

Vaata retrogaleriid Pauligi ajaloolistest hetkedest siin: https://www.dropbox.com/sh/cpd74jp4ytqia8n/AAB5rJ4hLxCcypwaikarJiFha?dl=0

 

Pauligi kontsern on 1876. aastal asutatud toiduainetööstuse valdkonnas tegutsev rahvusvaheline perefirma, mis on tuntud tugevate kaubamärkide poolest: Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligi müügitulu oli 2020. aastal 920 miljonit eurot. Ettevõttes on üle 2000 töötaja 13 riigis.

Pauligi Helsingi kohvitehases toodetakse igal aastal umbes 100 miljonit pakki ehk ligikaudu 45 miljonit kilogrammi kohvi. Pauligi kohv on turuliider Soomes ja Baltimaades. Paulig pakub tooteid ja teenuseid jaekaubandusele, HoReCa sektorile ning kontoritele.

Santa Maria kaubamärgi all pakub Paulig laia valikut maitseaineid ja ürte, Tex Mexi, Aasia, India ja BBQ-tooteid. Santa Maria maitseainetehas Sauel tegutseb alates 1993. aastast. Saue tehases toodetakse enam kui 500 erinevat valmistoodet, mida turustatakse üle Euroopa: maitseained, maitseainesegud ja maailmaköögi tooted. Santa Maria on Eestis turuliider.

 

Lisainfo:

Aire Raud

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 

Pildiallkirjad:

 

01_Gustav Paulig

Pauligi rajaja Gustav Paulig (1850–1907)

 

02_Bertha Paulig ja 03_Katajanokka

Gustav Pauligi abikaasa, teadaolevalt esimesi naisjuhte Põhjamaades. 

Bertha ja Gustavi perre sündis kolm poega ja neli tütart. Bertha oli tarmukas naine, keda abikaasa usaldas nii pereasjus kui ka ettevõttega seotud küsimustes. Kui Gustav Paulig 1907. aastal suri, ei kartnud Bertha vastutusrikast rolli enda kanda võtta. Ta ostis kasvavale ettevõttele maatüki Helsingi Katajanokka linnajaos Satamakatu ja Laivastokatu nurgal. Seal asusid nii kontoriruumid kui ka röstikoda ja ladu. Linnas hakkas levima kohvi, tee ja vürtside ahvatlev lõhn.

 

Kohvipidudest sai Helsingis uus moekas seltskonnaajaviide. Peale kohvi toodi lauale võileivad, puuviljad ja maiustused. Kujunesid uued käitumisreeglid: enam ei tohtinud teed või kohvi puhudes jahutada ja kindlasti ei olnud viisakas seda alustassile valada. 1909. aastal laiendas Bertha Paulig ettevõtet märkimisväärselt. Ta ostis kolm kohvipoodi ja populaarset kohvikut Taani päritolu Julius Nissenilt, kes oli majandusraskustesse sattunud. Nissenile kuulunud ärid hakkasid loomulikult müüma Pauligi kohvi. Hiljem kohvikukett kasvas, kuni sellesse kuulus juba 25 kohvikut ja üks pagariäri.

 

04_Kahvipensas

Pildil on Bertha ja Gustavi poeg Eduard Paulig, kes oli ettevõtte tegevjuht aastatel 1919–1947. Tema ajal oli Pauligil ka Tallinnas müügikontor ja ladu.

Eduard Paulig käis esimest korda kohvi päritolumaades Lõuna-Ameerikas juba 1920. aastatel uurimas, kuidas kohv kasvab, ja loomas suhteid kohvikasvatajatega.

 

05_maistajat

Kogu saabuv toorkohv läbib Pauligis kvaliteedikontrolli. 1935. aastast pärit pilt kohvi degusteerimisest: (vasakult) Vilho Liestalo, Hugo Riska, Eduard Paulig ja Lennart Hellman.

 

06_maistelu

Kohvi teekonnal oast (istandusest) kohvitassi hinnatakse selle maitset kaheksa korda. Pildil degusteerib kohvi Pauligi maitsete nõukogu 1960. aastatel: (vasakult) Börje Uunila, Henrik Paulig, Gunnar Winqvist ja Kurt Richter.

 

07_Paula ja 08_Paula

Paula-tüdrukut tutvustati soomlastele 1920. aastatel, kui Pauligi kohvipakkidele ja plakatitele ilmus pilt Sääksmäki rahvarõivaid kandvast tüdrukust, kes sai tuntuks Paula nime all.

Legend räägib, et kui Gustav Paulig 1870. aastatel poissmehena suvesid Soomes veetis, võlusid teda kaunid Sääksmäki rahvarõivad ja võib-olla ka neiu, kes neid kandis. Ettevõtte teada oli tegemist mööduva kiindumusega, mis jättis Soome turunduse ajalukku aga sügava jälje.

 

09_Sampoandoiva

Helsingi lõunaosas vedasid Pauligi kohvi laiali hobused Oiva ja Sampo. Pilt aastast 1900.

 

10_Rataskaevu

Teadaolevalt paiknesid just selles hoones enne teist maailmasõda Pauligi Tallinna esimene ladu ja kontor.

 

11_PauligtehasSauel

Eesti jaoks sümboliseerib Paulig justkui uue ajajärgu algust. Tegemist on ühe esimese ettevõttega, kes otsustas investeerida taasiseseisvunud Eestisse ja rajas 1990. aastate alguses Sauele moodsa kohvi- ja maitseainetehase. Mõni tol ajal tööle asunud inimene töötab Pauligi tehases ja kontoris veel praegugi.

 

12_Pauligtramm ja 13_PauligiOlümpia kohv

Turunduseski tegi Paulig endale Eestis teed justkui sahk läbi esimese lume. 1990. aastatel rakendati ideid, mida ükski teine firma polnud siin veel kasutanud. Näiteks tõi Paulig turule Olümpia kohvi, mis oli Eestis esimene tarbijaid kaasav turundustoode, andes iga kohvikilo müügist ühe krooni Eesti olümpialiikumise toetuseks ning ostjad võisid pakendilt välja lõigatava loosikupongiga võita reisi olümpiale. 

Olümpia kohv tuli Eestis müügile 1993. aasta juulis. Tallinnas, Riias ja Vilniuses võis näha rööbastel tuhisemas Pauligi värvides tramme.