PRESSITEADE
11.05.2020

 

Kui võtad kodus, siis võta vett vahele

 

Mais teeb Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit taas kampaaniat „Kui võtad, võta vett vahele“. Tänavu laiendab Liit sõnumit ning tuletab inimestele meelde, et alkoholi tarbides tuleks vett vahele võtta ka kodus, suvilas ja sõbra juures.

 

„Kui võtad, võta vett vahele“ on kampaania, mille eesmärgiks on muuta eestlased teadlikumaks oma alkoholi tarbimise harjumuste osas. Vee vahele võtmine aitab paremini piiri tunnetada ning annab inimesele vajaliku aja, et eelmise klaasikese mõju avalduda jõuaks ja saaks otsustada, kas järgmist klaasi tasub võtta.

 

„Eriolukorrast tulenevaid meetmeid juba leevendatakse ning inimesed veedavad üha rohkem aega õues. Seetõttu soovivad alkoholitootjad ja maaletoojad tuletada inimestele meelde vastutustundliku tarbimise põhimõtteid ajal, mil inimesed ilusat ilma hakkavad nautima ja eriolukorra lõppu kitsamas ringis tähistama,“ sõnab Liidu tegevjuht Triin Kutberg.

 

Tänavune kampaania toetab ka KUKU raadio Selge Grupijuhi liikumist. „Peale vee vahele võtmise on loomulikult veel mitmeid vastutustundliku tarbimise põhimõtteid. Selge Grupijuhi toetamine annab meile võimaluse paremini avada teisi teadliku alkoholitarbimise printsiipe nagu näiteks, et inimene ei tohi istuda rooli, kui ta on tarbinud alkoholi,“ selgitab Kutberg. Vastutustundlike alkoholitarbimise põhimõtetega on laiemalt võimalik tutvuda ka veebilehel www.vettvahele.ee

 

Tänaseks korraldab ATML juba viiendat kampaanialainet. Olulise panuse kampaaniasõnumi levimisse annavad ka Eesti juhtivad jaeketid – Prisma, Maxima, Aldar, ja COOP, lisaks CityAlko ja SuperAlko kauplused.

 

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liitu, mis esindab suuremaid alkoholitootjaid ja maaletoojaid Eestis, kuuluvad Altia, Liviko, Pernod Ricard, Prike, Remedia, Tridens, Amber Distribution, CocaCola HBC, Estonian Spirit, Balmerk, Brown-Forman ja MOE.

 

Lisainfo:
Triin Kutberg
Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit
+372 550 3904

 

 

 

 

 

 

Saaremaa Piimatööstus toob esimesena Eestis turule värske võipiima ning ehtsast võipetist valmistatud hapendatud peti

Pressiteade 27. aprill 2020

Alates aprilli lõpust lisandub Saaremaa Piimatööstuse Mo Saaremaa kaubamärgi alla kaks uut toodet. Eesti turul unikaalne värske võipiim Betti ning ehtsast võipetist valmistatud hapendatud pett. Saaremaa Piimatööstus on täna ESIMENE ja AINUKE, kes toodab 100% naturaalset võipiima ehk petti.

Eesti populaarsema päikesekollase Saaremaa või valmistamiseks lüüakse kokku Saare-, Hiiu- ja Muhumaalt varutud värske koor. Koor muutub vahustamise tagajärjel kreemiseks võiks ning koorest eraldub võipiim, mis ongi pett.
1 kg kuldse Saaremaa võiga kaasneb 1 liitrit maitsvat võipiima.

Parema maitseelamuse saamiseks oleme lisanud toodetesse killukese koort.  Me ei kasuta peti konsistentsi ning eripärase maitse andmiseks peti- ja valgupulbreid .

Valikus on kaks erinevat toodet.  Eestis esimene unikaalne värske võipett. Et tarbija ei ajaks toodet segamini täna tuntud hapendatud petiga, oleme toote nimetanud Bettiks. Tegemist on rõõsa tootega, mis sobib kohvile, pudru ja smuutide valmistamiseks ning toidukõrvaseks.

Samuti pakume naturaalset võipetti hapendatud kujul. Hapendatud toode sobib hästi janukustutajaks, marinaadidesse ning küpsetistesse.

Tooted on väherasvased ja kõrge valgusisaldusega.

Mo Saaremaa tooted on kenad ka väljastpoolt, kuna on pakendatud keskkonnahoidlikku purepakendisse, mis on valmistatud ainult taaskasutatavast materjalist. Pakendi ja korgi plastiku valmistamiseks on kasutatud Soome mändide puidujääkidest valmistatud õli. Samuti on pakend süsinikuneutraalne.  

 

Mo Saaremaa Betti ja hapendatud pett on jõudnud kõikidesse hästi varustatud kauplustesse. Tooted on  saadaval Rimis, Coopis ning Prismas ja Selveris alates maikuust. Keskmine jaehind on sõltuvalt poeketist umbes 0,95 eurot. 

 

                       Võipiim Betti

       MO Saaremaa hapendatud pett

 

Lisainformatsioon:

Ruta Kallaspoolik

Turundus- ja ostujuht

Tel 51 02 613

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 

Pressiteade 2. aprill 2020

 

Saaremaa Piimatööstus tõi turule uue kaubamärgi MO Saaremaa, mida hakkavad tulevikus kandma ettevõtte kõik tooted. Esialgu leiab uue kaubamärgi alt klassikalise ja küüslaugu-soolavõi ning mahepiima. Mais lisandub veel uusi tooteid ning järk-järgult minnakse uuele kujundusele üle ka teiste toodetega. Veel tegi ettevõte poolemiljonilise investeeringu pakkeliini, mis võimaldab pakendada tooteid keskkonnasäästlikesse pakenditesse.

Saaremaa Piimatööstuse juhi Valdis Noppeli sõnul toodi uus kaubamärk  turule, et rõhutada ettevõtte saartekeskset päritolu ja kohalike piimatoodete kvaliteeti. „Saaremaa Piimatööstuse omanikud on Saare-, Hiiu- ja Muhumaa piimatootjad. Uus kaubamärk annab võimaluse rääkida meie ehk MO Saaremaa lugu, tuua esile saarte eripära ning turul selgelt eristuda,” selgitab Noppel. Samuti on plaan uue kaubamärgi alt tooteportfelli laiendada ning tuua seniste juustu- ja võitoodete kõrvale ka teisi piimatooteid.  

Kevade algul tegi ettevõte poolemiljonilise investeeringu tootmisliini, mis võimaldab pakendada piimatooteid 100% taaskasutatavasse purepakendisse. „Esimene toode uuelt liinilt on MO Saaremaa Öko mahetäispiim 4,0–4,4% rasvasisaldusega. Varem oli see pakendatud plastkanistrisse, kuid nüüd on saadaval poole- ja üheliitrises keskkonnasäästlikus Elopakis,” rääkis Noppel.  Uus pakend on esimene omataoline Eestis, sest see on valmistatud ainult taaskasutatavast materjalist. Pakendi ja korgi plastiku valmistamiseks on kasutatud Soome mändide puidujääkidest valmistatud õli. Pealegi on pakend süsinikuneutraalne. 

Saaremaa Piimatööstus on suure kogemuste pagasi ja pikaajaliste traditsioonidega piimandusettevõte, mis kuulub Saare-, Hiiu- ja Muhumaa piimatootjatele. Ettevõtte peamine tegevus on piima kokkuost ning juustu ja või valmistamine.   Piimatootmise, müügi ja logistikaga on seotud ca 500 peamiselt saartel elavat inimest.

 

Lisainformatsioon:

Ruta Kallaspoolik

Turundus- ja ostujuht

Tel 51 02 613

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 

 

Pressiteade 

6.04.2020

 

Alates sellest nädalast toodab A. Le Coq kõik purgitooted täiendava UV-desinfitseerimise ja fooliumkattega. Otsus tuleneb soovist muuta tooted tarbijatele oluliselt turvalisemaks ja hoida purgisuu absoluutselt puhtana. Hügieenilise fooliumkatte saavad peale kõik joogid, mis tehases purkidesse villitakse. Toote hind tarbija jaoks ei muutu.

 

Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul panustab ettevõte selle sammuga viirusevastasesse võitlusesse, tehes kõik, et tooted jõuaksid klientide koju võimalikult turvaliselt ja puutumatuna. Ta leiab, et praegu on tarbija jaoks kõige olulisem toodete ohutus ja puhtus, mis kaalub üles toote hinna ja välimuse. „Meie tagame purkide puhtuse nii, et kõigepealt desinfitseerime need ultraviolettkiirguse tunnelis ja seejärel katame purgisuu fooliumiga, mis kaitseb tooteid poeriiulitel väliskeskkonna eest,” kirjeldab Noop protsessi. Kui varem olid fooliumiga kaetud vaid mõne üksiku toote purgid, siis nüüdsest saavad hügieenilise fooliumkatte peale kõik joogid, mis tehases purkidesse villitakse. Uued, fooliumkattega purgid jõuavad poelettidele järk-järgult, nii kiiresti kui tootmisest tulevad. Fooliumkatet ei lisata kuuspakkidesse ega kohvritesse pakitud toodetele, kuna need on juba topelt pakendatud ja poodides väliskeskkonna eest kaitstud. 

 

Olgugi et toiduainetööstusele on juba tavaolukorras kehtestatud kõrgemad hügieeninõuded, on ettevõte viinud tulenevalt kehtivast eriolukorrast toiduohutuse tagamiseks sisse veel hulga piiranguid kogu tehase töös. A. Le Coqi praegune fookus on ettevõtte töötajatel ja tootmisel. „Peame tagama, et meie töötajad on ja jäävad terveks ning meie tooted on ohutud.“  

Alates 16. märtsist on suletud A. Le Coqi Õllemuuseum ja Kingipood. Territooriumile on keelatud siseneda neil, kes ei ole otseselt seotud tehase tööga. Töötajate vahetused logistika- ja tootmisüksustes on korraldatud selliselt, et ühes vahetuses puutuvad kokku vaid kindlad grupid ja vahetusevahelised kokkupuuted on viidud miinimumini. Strateegilised töökohad on kontoris paigutatud ühekaupa ruumidesse ja töötajatel soodustatakse kodus töötamiste võimalust. 

 

 

 

Lisainformatsioon

Tarmo Noop

Le Coqi juht

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Tel: 51 62 111

Pressiteade

18.02.2020

 

Eesti aedviljapuljong võitis Dubais maailma ühel suurimal toidumessil tänavuse innovatiivseima mahetoote tiitli

 

16.-20. veebruarini Dubais toimuval maailma ühe suurima toidumessil Gulfood 2020 nimetati Eesti väiketootja, Foodstuudio kaubamärgi all tegutseva Puljong OÜ maheaedviljapuljong tänavuseks innovatiivseimaks mahetooteks ehk pärjati tiitliga „Most Innovative Organic Product“. Teadaolevalt on tegu seni kaalukaima rahvusvahelise mastaabiga erialakonkursi võiduga Eesti toiduainetööstusettevõttele.

Gulfood on üks maailma suurimaid toidu- ja joogisektori messe, mis toimub igal aastal Dubai World Trade Centeris. Tegemist on ärimessiga, kus osaleb ligi 5000 eksponenti ja rohkem kui 100 000 spetsialisti üle kogu maailma, kusjuures rohkem kui pooled neist on mujalt kui Araabia Ühendemiraatidest. Nii nagu maailma suurimatel toidumessidel kombeks, korraldatakse ka Dubais erinevaid konkursse uutele toiduainetele ning sel korral oli üheks konkursikategooriaks „Most Innovative Organic Product“ (kõige innovaatilisem mahetoode), milles Puljong OÜ maheaedviljapuljong võitiski esikoha.

„Aedviljapuljong on meie jaoks olnud kõige pikema ja raskema tootearendusega toode. Suurepärast puljongit on just aedviljadest kõige keerulisem teha. Eelmisel aastal lansseerisime ka mahetoormel põhineva aedviljapuljongi,“ selgitas Foodstudio asutaja ja tegevjuht Helgor Markov teed rahvusvahelise läbilöögini. „Nii suur tunnustus maailma ühe suurima toidumessi konkursil osalenud 500 toote hulgas annab meie meeskonnale ainult tuult tiibadesse juurde. Kasutan siinkohal võimalust tänada kõiki meie inimesi, partnereid, sõpru ja fänne!“.

Eesti toiduettevõtete ühisstendi messile viinud EASi rahvusvahelise müügi valdkonnajuhi Elar Olliku sõnul näib nii Gulfoodi kui ka Puljongi puhul kehtivat reegel, et mida raskem on alguses, seda edukamaks osutub lõpptulemus. „Gulfood on maailma suurima iga aastase toidumessina ülipopulaarne koht, kus Eesti firmal eraldiseisvana on praktiliselt võimatu stendi saada. Nägime EASis pikalt vaeva, et saada sinna ühisstendi pind ning nüüd oleme juba kolmandat aastat Eesti ettevõtetega väljas olnud ning varem osalenud ettevõtetel on reaalsed müügid ette näidata,“ märkis ta. „Puljongi auhinna üle on eriti hea meel, kuna ka nende tee messile ei olnud takistuseta – näiteks Foodstudio ühte hitttoodet - punase veini kastet - Dubai tollist läbi ei lastudki, kuigi seal alkoholi pole.

Olen veendunud, et kõige innovatiivsema mahetoote auhind läks väga õigele firmale. Tegijatel on kõvasti ambitsiooni kasvada eksporditurgudel ning edu Eesti tarbijate seas on juba tõestanud toodete headust! Paigas on nii kvaliteet, maitse, tarbijate ootuste tunnetamine kui ka turundus. EAS-il on suur au olnud Puljongi ekspordiedule abiks olla.“

 

Puljong OÜ on tegutsenud aastast 2016 ning toodab naturaalseid valmispuljongeid ja -kastmeid. Esimestel aastatel keskenduti puljongitele, kuid leiti, et turul puuduvad ka naturaalsed valmiskastmed ning niimoodi arendati välja erinevad valmiskastmed.

 

Lisainfo:

Helgor Markov
Foodstudio Tallinn / Puljong OÜ
www.fsgoods.ee
mob 372 512 6245; e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Lisatud fotod: Foodstudio/Puljong OÜ asutaja Helgor Markov (keskel) Dubais Gulfoodi konkursil võiduka mahepuljongiga.