Eesti ettevõtted osalevad virtuaalselt rahvusvahelisel mahetoidumessil

 

18.02.2021

 

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) viib koostöös Eesti Toiduainetööstuse Liiduga ettevõtted Eesti ühisstendiga mahetoidu messile BIOFACH eSPECIAL 2021. Mess toimub tänavu 17.-19. veebruarini virtuaalselt.

 

EASi rahvusvahelise müügi valdkonnajuhi Marge Pihlapuu sõnul on virtuaalsed messid oluline võimalus reisipiirangute tingimustes ekspordi laiendamisega jätkata. „Toidu- ja joogisektorile on see muidugi eriline väljakutse, kuna toodete proovimise võimalust virtuaalselt ei ole. See tähendab, et veel olulisemaks muutub põhjalik ettevalmistus ning digikanalite oskuslik kasutamine oma ettevõtte loo rääkimiseks,“ ütles Pihlapuu.

Virtuaalsel messil toimuvad kliendikohtumised kaamerasilma vahendusel – LOOV Organicu ekspordijuht Liis Kalvik tutvustab potentsiaalsetele äripartneritele oma tooteportfelli.

Tarbijad pööravad üha rohkem tähelepanu toidu päritolule ning nõudlus mahetoidu järele on aina kasvamas. „Eesti on suuruselt teine mahepõllundusriik Euroopas ning astume uhkusega BIOFACHi messi virtuaalsele lavale,“ ütles Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp.

Tema sõnul tutvustavad Eesti ettevõtted messil unikaalseid tooteid, mida orgaanilise toidu maailmas pole kunagi varem nähtud. Alates funktsionaalsetest jookidest ja külmkuivatatud pulbritest kuni veganjäätisteni – koostöös teadlastega on meie tootjad leidnud viisid, kuidas puutumata loodus maailmatasemel maitseteks tõsta,“ selgitas Potisepp.

  1. aasta ühisstendil osalevad Peenjoogivabrik Nudist OÜ, LOOV Organic OÜ, Eesti Maheproteiini Ühistu, AS Värska Vesi, Tori Jõesuu Siidri- ja Veinitalu OÜ, Öun Drinks OÜ, Magusameistrid OÜ ja La Muu AS.

BioFach on maailma juhtiv mahetoidu mess, kuhu tulevad kokku 144 riigi esindajad.

Messil osalemist kaasrahastab Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.

 

 

Suurim tööportaal CV-Online Estonia viis läbi traditsioonilise parimate tööandjate uuringu, kus osales 3222 inimest üle Eesti. Kõige ihaldusväärsema tööandjana tootmissektoris pakuti välja 341 erinevat organisatsiooni, esikümnesse jõudis ka neli toidutööstust.

Parima toiduainetööstuse esindajana on tootmissektori edetabeli viiendal kohal A. Le Coq. Uuringu kohaselt on ettevõte oma mainet tööandjate silmis hüppeliselt parandanud, sest aasta eest jäi ta kümne eelistatuima tööandja seast välja. A. Le Coqile järgnevad 8. kohal Eesti Pagar, 9. kohal Farmi Piimatööstus ja 10. kohal Balbiino AS.

  1. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on selline kasv edetabelis kahtlemata suur tunnustus kogu organisatsioonile. „Oleme alati olnud seda meelt, et ettevõtte hea käekäigu taga on olnud väga suur ning eriline roll iga A. Le Coqi töötaja isiklikul panusel. Hindame ja väärtustame seda väga, mistõttu soovime ka vastu pakkuda keskkonda, mis inspireerib saavutama parimat tulemust ning kus kõik töötajad on hoitud ja oodatud,“ lausus Noop. „Hea meel on näha, et ettevõtte pingutused töötajate heaolusse on ka nende endi poolt kõrgelt hinnatud,“ lisas ta.

Tootmissektori parimate tööandjate edetabel:

  1. ABB AS
  2. Eesti Energia AS
  3. Cleveron AS
  4. Alexela AS
  5. A. Le Coq AS
  6. Ericsson Eesti AS
  7. Merko Ehitus AS
  8. Eesti Pagar AS
  9. Farmi Piimatööstus AS
  10. Balbiino AS

Uuringuga saab lähemalt tutvuda siin: https://hr.cv.ee/top-employer-tulemused-2021

 

 

Uuringufirma Kantar EMOR viis taaskord läbi Eesti suurettevõtete tuntuse- ja maineuuringu. A. Le Coq kuulub jätkuvalt suurettevõtete  maineedetabeli esikolmikusse - aastatagune liidrikoht on vahetunud tugeva teise positsiooni vastu. Ettevõtte tänavune maineindeks 10-pallisel skaalal on 7,67 punkti, jäädes esikoha pälvinud Coopile alla kõigest 0,12 punktiga.

 

  1. Le Coqi juht Tarmo Noop tunneb siirast rõõmu ja uhkust, et ettevõte on aastaga suutnud hoida oma väga tugevat mainepositsiooni. “Aastatagune liidrikoht on küll vahetunud 2. positsiooni vastu kuid sellegi poolest on see parim tunnustus meie töötajatele ja ettevõtte tegevusele kogu Eesti elanikkonna poolt, eriti sellel keerulisel 2020. aastal,” ütles Noop.

 

Esikümnesse või selle lähedale on A. Le Coq kuulunud juba mitmeid aastaid, kuid päris tippu jõuti alles möödunud aastal. Aastatagusega võrreldes on suhtumishinnang veelgi paranenud, vaid tugevushinnangus on aset leidnud mõningane langus. “Me oleme läbi oma tegevuse soovinud alati luua inimestele positiivseid elamusi. Läbivalt kõrge suhtumishinnang väga erinevates sihtrühmades on märk, et valmistame tooteid, mis meeldivad ja kõnetavad nii mehi kui naisi, nii noori kui vanu, nii eestlasi kui mitte-eestlasi,”  lausus Noop.

 

  1. aasta mainekamate ettevõtete esikümnes oli mitmeid toiduainetööstusi ja selle valdkonnaga kokku puutuvaid organisatsioone. Kõige mainekamaks suurettevõtteks valiti toidutootjate pikaajaline jaekaubanduspartner Coop. Kohe A. Le Coqi järel kolmandal kohal on Farmi. Kuuenda positsiooni sai Orkla Eesti (Kalev ja Põltsamaa Felix), talle järgneb Eesti Pagar ning kaheksanda koha tabelis pälvis Valio Eesti.

 

Suure käibega Eesti ettevõtete mainekuse edetabeli esikümne moodustavad 2020. aastal Coop, A. Le Coq,  Farmi,  Circle K Eesti, ABB,   Orkla Eesti (Kalev, Põltsamaa Felix),  Eesti Pagar, Valio Eesti, Eesti Loto ja Telia Eesti.

 

 

Alates jaanuari lõpust lisanduvad Saaremaa Piimatööstuse Mo Saaremaa kaubamärgi alla uued tooted. Eesti tarbijate hulgas uudsesse, trendikasse ning kasvavasse  tootesegmenti lisanduvad Mo Saaremaa odrahelvestega kohupiimased ja rohke marjasisaldusega laktoosivabad toorpudrud.

Saaremaa Piimatööstuse turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul toodi uued toorpudrud turule, et pakkuda konkurentsi kasvavas tootesegmendis.  „Kuna tegemist on tarbijate hulgas poolehoidu leidnud tootegrupiga, leidsime vajalikuks pakkuda turul ka laktoosivaba, saaremaist versiooni. Uued toorpudrud  annavad taas  võimaluse rääkida meie, ehk Mo Saaremaa lugu, tuua esile saarte eripära ning turul selgelt eristuda,” selgitab Kallaspoolik.    

Nii Saare- kui ka Hiiumaal, kust Saaremaa Piimatööstus oma piima tarnib, on oder mänginud tähtsat rolli.  Oder on olnud saartel nii oluline, et Hiiumaal Käinast Pühalepa poole jäävatel saare viljakamatel aladel, kus  oder, millest õlut tehti, kasvas  väga hästi,  kutsuti inimesi lausa  "odratolgusteks".  Samuti on väga tuntud saaremaine odraõlu. 
Hiiumaad võib pidada Eesti kontekstis lausa odra sünnisaareks: vanimad Eesti soo- ja järvemudast leitud 3900 a e.kr  vanad odraõietolmuterad on leitud just Hiiumaalt, Käivasoo soost.

Mo Saaremaa ambitsioon on anda odrale veel laiem tähendus ning tuua see pahatihti varju jääv eestimaine supertoiduaine taas meie hommikusöögilauale.    

Kuna hommikusöögiks on parim valgu ja süsivesikute kombinatsioon: valk annab täiskõhutunde ja süsivesikud energia, siis on MO Saaremaa toorpudrus rohkelt ka laktoosivaba, valgurikast ja rasvavaba kohupiima.

Pakume kaht erinevat maitset: MO Saaremaa Toorpuder odrahelveste ja pirniga 170 g ja
MO Saaremaa Toorpuder odrahelveste ja kirssidega 170 g

Mo Saaremaa toorpudrud on:
laktoosivabad, rasvavabad, kõrge valgusisaldusega ning valmistatud  Saaremaal Saare- ja Hiiumaa piimast. 
Kuna meie jaoks on äärmiselt oluline keskkond ning mitte ainult saarte unikaalse looduse, vaid kogu Eesti liigirikkuse säilimine, siis palume tühjal pakendil eraldada pappümbris ning visata see papikonteinerisse. Tühja topsi koht on, aga, pakendikonteineris.

Saaremaa Piimatööstus on suure kogemuste pagasi ja pikaajaliste traditsioonidega piimandusettevõte, mis kuulub Saare-ja Hiiumaa piimatootjatele. Ettevõtte peamine tegevus on piima kokkuost ning juustu ja või valmistamine.   Piimatootmise, müügi ja logistikaga on seotud ca 500 peamiselt saartel elavat inimest.

Toiduliit

PRESSITEADE

01.12.2020

 

Eesti toidutööstused osalevad esmakordselt virtuaalstendiga ühel maailma suurimal toidumessil

 

Toidu- ja joogisektori esimesel virtuaalmessil, 1.-4. detsembrini toimuval World of Private Label 2020, osaleb Eesti Toiduainetööstuse Liidu korraldatud ühise virtuaalstendiga kokku 8 Eesti ettevõtet - Balsnack, Salvest, Balbiino, Farmi Piimatööstus, Valio Eesti, Saaremaa Piimatööstus, Eesti Pagar, Scanola Baltic.

 

„Eesti väiksuse juures on eksport toidutööstustele eluliselt oluline. Nagu enamike muude sektorite puhul, oli ka toiduainesektorile 2020. aasta muutlik ja täis ootamatusi. Uutele eksportturgudele sisenemine käib enamasti messidel kontaktide loomise kaudu, kuid suur osa messidest on praegu tühistatud,” sõnas Toiduliidu juht Sirje Potisepp. „PLMA on üks maailma suurim toidumess, kus Eesti ettevõtted on osalenud juba 13 aastat ja kust on võimalik leida oma toodetele uusi turge ja lepingupartnereid, kohtuda olemasolevate partneritega ja anda oma olemasoluga märku, et Eesti on väike ja  tubli riik oma puhta looduse ja kvaliteetse toidukaubaga.“

 

Balsnack on osalenud PLMA messil seitsmel järjestikkusel aastal, kuid seoses COVID-19ga on maailm muutunud ning kahel korral planeeritud mess on ära jäetud. „PLMA mess on meile läbi aastate väga edukas olnud, oleme kõikidel aastatel koju toonud üle 100 kontakti millest omakorda vormistanud mitmeid edukaid lepinguid ning leidnud pikaajalised ja lojaalsed koostööpartnerid,“ sõnas AS Balsnack International Holdingu ekspordijuht Marko Utsar

 

Eesti Pagari ekspordijuhi Aleksei Mogutovi sõnul on nad sellel aastal fookusesse võtnud sügavkülmutatud saiakesed. „Meie jaoks on tegu väga tähtsa messiga, kuna turustame Eesti Pagari toodangut eksportturgudele enamasti klientide omamärkide all.“

Ühe suurima jäätisetootja Balbiino ekspordijuhi Ivo Orava sõnul osalevad nad PLMA messil juba kaheksandat aastat. „Euroopa suurim Private Label mess on koht, kust oleme leidnud kõik oma tänased välispartnerid. Sinna tulevad kokku kõik arvestatavad jaeketid, kõik suuremad toidukaupade vahendajad. Otsime ja leiame sealt uusi tootearenduse ideid, lisaks näeme erinevate trendide arenguid,“ sõnas Orav.

 

Ekspordi sihtriikideks on Eesti tootjatele olnud peamiselt lähinaabrid Läti, Leedu ja Soome. Teatud kaubagruppe eksporditakse ka Rootsi, Suurbritanniasse, Norrasse, Türki, Saksamaale, Ukrainasse ja Taani. Enim eksporditakse Eestist piima ja piimatooteid, linnumune ja mett (22% ekspordist), kuid menukad on ka Eesti alkohol ja muud joogid (11% ekspordist).

„Eesti on üks viimaseid tulijaid Ida-Euroopast ning juba küllastunud turgudele oma toodanguga sisse pääsemine on väljakutsete rohke. Paljude teistel riikidel on omavahel 30-40-aastane koostöö kogemus, millega peame võistlema,“ kommenteeris Valio Eesti juht Maido Solovjov keerulist olukorda uutele turgudele pääsemisel. Eesti piimatootjate suurimad ekspordiartiklid on piim ja koor (43% ekspordist) ning juust (30%). Väiksemas mahus eksporditakse vadakut, kohupiima, jogurtit, rasva, keefirit, petti ja hapupiima. Lisandväärtusega eksporttooteid on piimatootjatel Solovjovi sõnul pigem vähe. „Valio tooteid müüme peamiselt tööstustele, jaekaubandusest meie brändiga tooteid palju ei leia. Kuigi teatud tooted võivad edukad olla ka mujal, siis täna on meie brändiga toodetel suur osakaal vaid Lätis ja Leedus,“ sõnas ta.

 

Algav PLMA 2020 Online" veebimessi toimumine  on täielikult üleviidud PLMA digitaalsele platvormile. Messil osaleb enam kui 2000 ostjat 85 riigist ja üle 1000 eksponeeriva ettevõtte  61 riigist , sh 20 riiklikku ja piirkondlikku virtuaalset paviljoni.

 

Messil osalemist kaasrahastatakse Maaeluministeeriumi Turuarendustoetusest.

 

LISAINFO:

 

Sirje Potisepp

_________________________

juhataja

Eesti Toiduainetööstuse Liit

Estonian Food Industry Association

Tel: +372 6 484 621

Mob: +372 50 46 547

E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
www.toiduliit.ee