Pressiteade

20.veebruar 2024

Eelmisel nädalal Türil tootmist alustanud kaerajoogitehase mahetoode YOOK Organic pärjati sel nädalal Dubais toimuval maailma suurimal toidumessil Gulfood tervisetoodete kategoorias aasta innovaatilise toote peaauhinnaga.


Gulfood on sisuliselt meie sektori ehk toidu- ja joogitööstuse ülemaailmne Oscari-gala, konkurents on metsik ja tõesti ainult parimatest parimad tooted saavad esile tõstetud. Oleme alles oma tee alguses, kuid Gulfood’i Best Health Wellness Product’i tiitliga on julge tunne maailma vallutama asuda,” kommenteeris Yooki tegevjuht Katre Kõvask. “Suurepärase maitseelamuse pakkumine, allergiavaba kvaliteet ning minimaalne keskkonnajalajälg teevad YOOKist mängumuutja kogu sektoris. Aitäh hooandmise ja toe eest Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusele, kelleta poleks me muidu siia messile veel jõudnud.”

 

Gulfood on üks maailma suurimaid toidu- ja joogisektori messe, mis toimub igal aastal Dubai World Trade Centeris. Tegemist on ärimessiga, kus osaleb ligi 5500 eksponenti ja rohkem kui 200 000 spetsialisti üle kogu maailma 190 riigist. Nii nagu maailma suurimatel toidumessidel kombeks, korraldatakse ka Dubais konkurss uutele toiduainetele ning üheks konkursikategooriaks on “Best Health Wellness Product“ (kõige innovaatilisem tervisetoode), milles osutus võitjaks YOOK Organic kaerajook.

 

"Kaerast valmistatud piimaalternatiivid on globaalses kasvutrendis, mõnusa maitsega, allergeenivabad ning väga madala keskkonna-jalajäljega ning tänu sellele ka kõige jätkusuutlikum alternatiiv  tavapiimale," selgitas Katre Kõvask ning lisas, et kaerajoogi peamised tarbijarühmad on kõikjal sarnased. "Keskkonnateadlikud inimesed, veganid ja need, kes ei saa tervislikel põhjustel lehmapiima juua ning paindliku toitumiskavaga inimesed, kes aeg-ajalt ka piimaalternatiive tarbivad,“ selgitas Kõvask.

 

Eestis on YOOK saadaval kõigis kaubanduskettides, Kaupmehe ja Sanitexi sortimendis ja ka kohvikutes ning restoranides. "Suudame ühes vahetuses toota aastas  maksimaalselt 20 miljonit liitrit  kaerajooke ja meie selge siht ning suund on edukas eksport. Alustame oma koduturust – Balti riikidest, kuid selle kõrval on täna sihikul näiteks Aasia ja Laheriigid, samuti soovime kanda kinnitada Põhja- ja Lääne-Euroopa riikides," rääkis Katre Kõvask geograafilise laienemise perspektiividest ning viitas samas, et konkurents on väga tihe ning selgelt parem ja nutikam tuleb olla väga tugevatest globaalse haardega ettevõtetest ja brändidest.

 

"Me jälgime hoolsalt trende, oleme paindlikud ja kavatseme pidevalt tootesortimenti täiendada," lubas Kõvask, kelle kinnitusel kasutab YOOK puhtuse, parema maitse ja toodete kõrge kvaliteedi hoidmiseks ainult mahedaid täisterakaerahelbeid ning ei lisa toodetesse suhkruid. Mahedad täisterakaerahelbed jõuavad YOOKi tööstusse 450 km raadiusest. „Nii on toore kodulähedane ja mahe. Keskkonnajalajälje minimeerimine on üks meie kesksetest tegevusprintsiipidest: võidab keskkond, võidavad inimesed.“ 

 

Esmavalikus on kolm toodet: mahedatest täisterakaerahelvestest toodetud gluteenivaba baristajook, mis on eelkõige mõeldud piimavahuga kohvide ja matcha latte jaoks; organic-jook, mis on  mahetoode ja sobib nii joomiseks, kohvile valamiseks kui pudru ja hommikuhelveste sisse ning kolmandaks vitamiinide ja kaltsiumiga rikastatud kaerajook, mis on ideaalne kohvile valamiseks, niisama joomiseks kui ka smuutide- lisandiks. Kõik tooted on saadaval üheliitrises kartongpakis. 

 

Vaata fotogaleriid siit!

 

Lisainfo:

 

Katre Kõvask

YOOK Production AS

M: 51 15 004

e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Kõik uued maksud ja maksutõusud ning energiakandjate kasvavad hinnad jõuavad toiduainete lõpphinda. Tarbija aga ei suuda enam uusi hinnatõuse vastu võtta, ütles Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp täna Riigikogus oluliselt tähtsa riikliku küsimuse „Eesti majanduslanguses. Mida teha?“ arutelul.

 

„Toiduainete hinnad on tõusnud viimase kahe aastaga ca 40% eelkõige sisendhindade kiire tõusu tõttu nagu tooraine ja energia. Tarbijate kindlustunne on madal, inimesed on mures oma sissetulekute ja kasvavate kulude pärast,“ ütles Potisepp. „Toidutööstus on üks energiamahukamaid sektoreid. Toiduainete lõpphind kujuneb ahelas tootja, tööstus, kaubanduse juurdehindlus ja käibemaks. Kui teised Euroopa riigid toetavad oma ettevõtteid energiahindu leevendades või toetusi makstes, siis Eestis kipub see olema pigem vastupidi ja uppuja päästmine on tema enda asi – Eesti ettevõtetele kehtestatakse Euroopa Liidu miinimumnõuetest suuremaid kohustusi, mis eeldavad suuri investeeringuid, ja flirditakse uute täiendavate maksudega, mis kõik tõstavad toiduainete lõpphinda, vähendavad Eesti toiduainete ostmist ja seavad seeläbi ohtu Eesti toiduainetööstuste konkurentsivõime.“

 

Tarbijate valikud on viimase aastaga oluliselt muutunud allahindluste keskseks ja jaekaubanduses suureneb importtoodete ja teadmata päritolu private label  toodete osakaal. Nii on Eesti toodete osakaal kaubanduses langenud 59%ni. Tööstuste käibed on küll tõusnud hindade kallinemise tõttu, aga mahud on languses nii sise- kui välisturul, sest Eesti toidutootjad ei suuda kõrgete hindade tõttu välisturul enam konkureerida.

 

„Töötlev tööstus on kriisis, aga me ei ole kuulnud valitsuselt konkreetseid sõnumeid, kuidas kavatsetakse riigi valitsemiskulusid vähendada. Olukorras, kus ettevõtted peavad koondama kulude kokkuhoiu nimel paneb ettevõtjaid sügavalt nördima see, kuidas ministeeriumid võistlevad, kes suudab suuremaid lisatasusid või preemiaid maksta,“ lisas Potisepp. „Eesti inimeste toiduga varustatuse tagamine ei saa olla ainult eraettevõtete mure, vaid peab olema ka riigi mure. Toit on meie esmavajadus, kuid varsti oleme olukorras, kus tarbijad ei suuda enam toiduainete hinnatõusu kinni maksta.“

 

Potisepp pani Riigikogu erakondadele südamele, et ettevõtteid ei koormataks rohkem täiendavate kohustuste ja maksudega, ning rõhutas, et kavandatav rohepööre peab olema realistlik ja jõukohane. „Rohepööre on tulnud, et jääda, kuid me vajame selget lühi- ja pikaajalist plaani ja mõjuanalüüsi, millises mahus ja milliseid muudatusi ettevõtted peavad tegema ja kes selle kinni maksab. Täna seda arusaama pole. Toidutööstused ei ole rohepöörde vastu. Ettevõtted tegelevad igapäevaselt tootmisprotsessi keskkonnasõbralikumaks muutmisega, kuid meie ettevõtetelt ei tohi nõuda kliimanõuete täitmist ennaktempos võrreldes teiste Euroopa riikidega ega luua täiendavaid regulatsioone Euroopa Liidu nõuetele, mis ohustavad ettevõtete konkurentsivõimet nii sise- kui välisturul,“ rõhutas Potisepp.

 

 

Laupäeval 4. novembril selgusid Eesti suurima ettevõtluskonkursi kategooriate võitjad ja aasta kestlikuks ettevõtteks valiti joogitootja A. Le Coq. Žürii hindas A. Le Coqi kõrgelt detailideni läbimõeldud tegevust kestliku arengu edendamisel, sotsiaalse vastutuse tajumist ning kogukonnast hoolimist.