Pressiteade

18.02.2020

 

Eesti aedviljapuljong võitis Dubais maailma ühel suurimal toidumessil tänavuse innovatiivseima mahetoote tiitli

 

16.-20. veebruarini Dubais toimuval maailma ühe suurima toidumessil Gulfood 2020 nimetati Eesti väiketootja, Foodstuudio kaubamärgi all tegutseva Puljong OÜ maheaedviljapuljong tänavuseks innovatiivseimaks mahetooteks ehk pärjati tiitliga „Most Innovative Organic Product“. Teadaolevalt on tegu seni kaalukaima rahvusvahelise mastaabiga erialakonkursi võiduga Eesti toiduainetööstusettevõttele.

Gulfood on üks maailma suurimaid toidu- ja joogisektori messe, mis toimub igal aastal Dubai World Trade Centeris. Tegemist on ärimessiga, kus osaleb ligi 5000 eksponenti ja rohkem kui 100 000 spetsialisti üle kogu maailma, kusjuures rohkem kui pooled neist on mujalt kui Araabia Ühendemiraatidest. Nii nagu maailma suurimatel toidumessidel kombeks, korraldatakse ka Dubais erinevaid konkursse uutele toiduainetele ning sel korral oli üheks konkursikategooriaks „Most Innovative Organic Product“ (kõige innovaatilisem mahetoode), milles Puljong OÜ maheaedviljapuljong võitiski esikoha.

„Aedviljapuljong on meie jaoks olnud kõige pikema ja raskema tootearendusega toode. Suurepärast puljongit on just aedviljadest kõige keerulisem teha. Eelmisel aastal lansseerisime ka mahetoormel põhineva aedviljapuljongi,“ selgitas Foodstudio asutaja ja tegevjuht Helgor Markov teed rahvusvahelise läbilöögini. „Nii suur tunnustus maailma ühe suurima toidumessi konkursil osalenud 500 toote hulgas annab meie meeskonnale ainult tuult tiibadesse juurde. Kasutan siinkohal võimalust tänada kõiki meie inimesi, partnereid, sõpru ja fänne!“.

Eesti toiduettevõtete ühisstendi messile viinud EASi rahvusvahelise müügi valdkonnajuhi Elar Olliku sõnul näib nii Gulfoodi kui ka Puljongi puhul kehtivat reegel, et mida raskem on alguses, seda edukamaks osutub lõpptulemus. „Gulfood on maailma suurima iga aastase toidumessina ülipopulaarne koht, kus Eesti firmal eraldiseisvana on praktiliselt võimatu stendi saada. Nägime EASis pikalt vaeva, et saada sinna ühisstendi pind ning nüüd oleme juba kolmandat aastat Eesti ettevõtetega väljas olnud ning varem osalenud ettevõtetel on reaalsed müügid ette näidata,“ märkis ta. „Puljongi auhinna üle on eriti hea meel, kuna ka nende tee messile ei olnud takistuseta – näiteks Foodstudio ühte hitttoodet - punase veini kastet - Dubai tollist läbi ei lastudki, kuigi seal alkoholi pole.

Olen veendunud, et kõige innovatiivsema mahetoote auhind läks väga õigele firmale. Tegijatel on kõvasti ambitsiooni kasvada eksporditurgudel ning edu Eesti tarbijate seas on juba tõestanud toodete headust! Paigas on nii kvaliteet, maitse, tarbijate ootuste tunnetamine kui ka turundus. EAS-il on suur au olnud Puljongi ekspordiedule abiks olla.“

 

Puljong OÜ on tegutsenud aastast 2016 ning toodab naturaalseid valmispuljongeid ja -kastmeid. Esimestel aastatel keskenduti puljongitele, kuid leiti, et turul puuduvad ka naturaalsed valmiskastmed ning niimoodi arendati välja erinevad valmiskastmed.

 

Lisainfo:

Helgor Markov
Foodstudio Tallinn / Puljong OÜ
www.fsgoods.ee
mob 372 512 6245; e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Lisatud fotod: Foodstudio/Puljong OÜ asutaja Helgor Markov (keskel) Dubais Gulfoodi konkursil võiduka mahepuljongiga.

Äsja väljakuulutatud konkurss Eesti Parim Toiduaine 2020 kutsub kõiki suur- ja väiketootjaid kandideerima oma edukate uudistoodetega tänavuse toiduaasta olulisimale auhinnale. Toiduliidu juhi sõnul leiab möödunud aastate võidutooteid meenutades mitmeid vihjeid selle kohta, kuidas luua tulevast konkursi võidutoodet. 

Toiduliidu juht Sirje Potisepp ennustab, et tänavusele konkursile esitatud tooted peegeldavad küllaltki täpselt 2020. aasta toidutrende. «Igal aastal esitatakse konkursile üha enam tooteid, mille loomisel on silmas peetud nende tervist toetavaid omadusi, pakendi keskkonna- ja kasutajasõbralikkust ning ka toidu valmistamise lihtsust. Ilmselt ootab hindamiskomisjoni ees väga raske valik, sest pole kahtlustki - Eesti tootjad on väga nutikad ja meie toidutooted on maailma parima kvaliteediga,» kommenteeris Sirje Potisepp.
Kõik Eesti toidutööstused on oodatud esitama konkursile oma uudistooteid kuni 28. veebruarini. Iga toidukategooria parimad valitakse välja 24. ja 25. märtsil toimuval hõbemärkide hindamisel, piirkondlikke väikeettevõtteid hinnatakse 31. märtsil ja 2.aprillil. Konkursi üldvõitjad kuulutakse välja 7.aprillil.

Et ennustada, millised mullused uudistooted on auhinnaväärilised, tasub heita pilk eelmiste aastate võidutoodetele, mis kõik sisaldavad vihjeid selle kohta, millised omadused aitavad teenida Eesti Parima Toiduaine tiitli.

 

Toetumine traditsioonidele

Kuigi eestlased on suured eksperimenteerijad ja armastavad alati uusi tooteid proovida, on aastate jooksul konkursi kuldmärgiga pärjatute seas hulk toiduaineid, mis hoiavad au sees Eesti toidutraditsioone. Nii leiab võitjate seast näiteks Saaremaa Piimatööstuse Old Saare juustu ning Liviko legendaarse Vana Tallinna likööri tulisem versioon Vana Tallinn Wild Spices. Samuti leidis eelmisel aastal aset konkursi veerandsaja aasta juubel, mille grand prix' eripreemiale kandideeris 25 varasemat võitjat. Tihedas konkurentsis tunnistati eestlaste lemmikuks taaskord pikkade traditsioonidega tänini armastatud toode – legendaarne Leiburi Rukkipala.


Üllatuslikud maitsekooslused

Igal aastal püüavad tootjad tarbijaid üllatada huvitavate maitsekooslustega, millest kujunevad tihti ka eestimaalaste uued lemmikud. 2015. aastal tunnistas komisjon Eesti Parimaks Toiduaineks Valio Gefilus cappucino-maitselise keefiri, aasta hiljem tegi debüüdi Eesti parima kastme tiitlile tulnud Põltsamaa Felixi lõhemajonees. Ka mitte millegi maitse võib olla üllatuslik: 1998. aastal pälvis Eesti Parima Toiduaine ning Eesti Parima Piimatoote tiitli maitsestamata jogurt.


Inspiratsioon maailmast

Mitmed võidutooted on inspiratsiooni saanud hoopiski laiast maailmast, mida on seejärel kohandatud Eesti inimeste maitsele. Brittide toidukultuurist mõjutatuna on eestlaste lemmikute hulka jõudnud Eesti parima piimatoote hõbemärgisega Valio Atleet Cheddar, samas kui parima lihatoote hõbemärgisega tunnustati hiljuti hoopis Rakvere American tammesuitsuses marinaadis šašlõkk. Inspireerituna siitsamast Euroopast on Farmi toonud turule kaks hitt-toodet mis on saanud sooja vastuvõtu nii tarbijatelt kui hindamiskomisjonilt: Islandi rahvuslikku identiteeti kuuluv Skyr jogurt ning Köögi Kreeka jogurtite sari. 

Tervist toetavad komponendid

Tänapäeval tunneb üha enam inimesi huvi selle vastu, mida nende toit sisaldab ning millist mõju see nende organismile avaldab. Megatrendid nagu ökoloogiliste koostisainetega tooted ning tervisetooted, mis pakuvad tarbijatele suurt lisaväärtust, on aasta aastalt aina populaarsemad. Viimaste aastate hinnatuimate toodete seast leiab nii Salvesti pirni-kiivi Smushie, millele on lisatud supertoiduna tuntud spirulinat, Lõuna Pagarite krõmpsuva kanepiseemneleiva kui ka Salvesti ökoloogilise mangopüree 4+. Et pakkuda tarbijatele veelgi väärtuslikemaid toiduaineid, kaasas Sangaste Linnas oma tootearendustegevusse Tartu Ülikooli teadusarendusasutuse BioCC teadlased, millest sündis eelmise aasta üks võidutooteid – Helde seemnete ja porgandiga mitmeviljahelbepuder.

Toode, mis viib lihtsalt keele alla

Kui kõik eelnevad punktid on täidetud – ja isegi kui ei ole – taandub kõik toidu maitsele. Kui toode on lihtsalt nii maitsev, et kõik kes proovivad, küsivad veel juurde, siis ilmselt ei suuda sellele vastu panna ka komisjoniliikmed. Võta või näiteks lugematul arvul magustoite, mis on läbi aastate pälvinud nii rahva lemmiku kui ka Eesti Parima Toiduaine tiitleid: eelmise aasta superstaar Mamma kõrvitsa-kohupiima pannkoogid pälvis konkursilt koguni kolm autasu ning 2016. aastal sai Eesti Parima Toote tiitli ühtlasi ka Eesti parim magustoit Balbiino Mango Smuutike. 

PRFoods toob esimest korda Heimon Kala kaubamärgi all turule õrnas soolas vikerforellifilee, mis on 100% kodumaine. Eesti meres kasvatatud vikerforelli töödeldakse Saaremaal asuvas tehases, mis järgib maailma rangeima kvaliteedistandardi BRC nõudeid ning on varustatud oma mikrobioloogialaboriga.

“Kala on tervislik ja maitsev toiduaine, mis on läbi aegade ka eestlaste jõululaual aukohal olnud. Et veenduda pidulauda ehtiva kala kvaliteedis, on oluline teada, kust kala pärineb ja millistes tingimustes seda töödeldud on. Tarbijad võivad meie kodumaist vikerforelli nautida rahuliku südamega – meie Saaremaa avameresumpades kasvanud kala töödeldakse kaasaegses tehases, kus oleme toiduohutuse ja kvaliteedi tagamisse investeerinud väga palju aega ja raha,“ ütles PRFoodsi turundus- ja tootearendusjuht Katri Voika.

PRFoods kasvatab enamuse oma kalast ise Eestis, Soomes ja Rootsis asuvates kasvandustes. Et kontrollida kala kvaliteeti alates toorainest kuni lõpptooteni, teostab ettevõtte tehases tegutsev labor igas kuus üle 300 erineva analüüsi. Regulaarselt võetakse proove toorainest, testitakse toodete omadusi ja mikroorganismide esinemist toodetes, võetakse hügieeniproove tootmispindadelt ja keskkonnast.

„Meie kogenud laborandid lähtuvad oma töös nii Eesti toiduohutusstandarditest kui ka eksporditurgudel kehtivatest nõuetest, mis on sageli kohalikest kriteeriumidest märkimisväärselt rangemad. Leiame, et see on ainuõige lähenemine, et saaksime pakkuda tarbijatele parima maitse ja kvaliteediga kalatooteid. Et tooted oleksid alati värsked, pöörame erilist tähelepanu säilivusajale,“ sõnas Voika.

Toodangu valmistamisel järgitakse sektori kõige rangemaid kvaliteedistandardeid – lähtutakse toiduohutussertifikaadi ISO 22000 eeskirjadest ning globaalselt tunnustatud toiduohutuse standardist BRC (British Retail Consortium).

„BRC-d peetakse toidumaailma üheks kõige nõudlikumaks standardiks ning oleme Eesti ainus lõhe- ja vikerforellitooteid valmistav kalatööstus, kellele see sertifikaat on omistatud. Meie tehas on pälvinud BRC sertifikaadi A-taseme, mis tähendab, et meie tegevus vastab täielikult headele tootmistavadele, rangetele hügieeninõuetele, toiduohutuse- ja kvaliteedieeskirjadele,“ kommenteeris Voika.

Saaremaa forell jõuab Heimon Kala brändi all müügile suurematesse Coopi kauplustesse üle Eesti, kus jälgitakse väga hoolikalt kalale sobivaid hoidmistingimusi. „Jaemüüjate kohustus on tagada, et kalatoodete lettidel ei tõuseks temperatuur kunagi üle kolme kraadi – see tase on vajalik, et kalatoodetes looduslikult esinevad bakterid püsiksid passiivsed,“ selgitas Voika.

Lisainfo:
Katri Voika

Heimon Kala turundus- ja tootearendusjuht
Tel: +372 5256 701
E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

PRESSITEADE

04.02.2020

Atria investeeris ligi miljon eurot, et tuua esimese lihatööstusena Eestis turule keskkonnasäästlik hakklihapakend

Atria lihatööstus toob Maks & Moorits kaubamärgi all Eestis turule keskkonnasõbraliku hakklihapakendi, mille valmistamiseks kulub üle 50% vähem pakkematerjali kui varem. Tulemuseks on 34% väiksem ökoloogiline jalajälg ning hakkliha pikem säilivusaeg. Hakklihakogus pakendis ei vähene.

Atria lihatööstus Valgas investeeris ligi miljon eurot uue  pakendi turule toomiseks, mis võimaldab alates tänasest esimese lihatööstusena Eestis pakendada hakkliha loodust säästvamalt. „Nii, nagu kogu maailm liigub keskkonnasäästvama mõtteviisi poole, peame ka meie toidutööstusena astuma jõuliselt selles sunnas, kuidas korraldada tootmine selliselt, et kaasnev keskkonnamõju oleks võimalikult väike,“ ütles Atria lihatööstuse juht Olle Horm. „Pakendite arendusprotsessis oleme jõudnud innovaatilise lahenduseni, mis toob kasu tarbijale, kauplustele ja samal ajal keskkonnale,“ lisas Horm.

Horm tõi välja, et kuigi lihatööstuses ei ole toiduohutuse tagamiseks  täna veel plasti kasutamisest võimalik täielikult loobuda, saab seda kasutada efektiivselt ja keskkonnasäästlikumalt kui varem. Maks & Moorits uus hakklihapakend teeb revolutsiooni lihatööstuses, sest uue pakendi tootmiseks kulub üle 50% vähem pakkematerjali kui varem, olles traditsioonilisest hakklihapakendist poole väiksem. „Oleme optimeerinud materjalikasutuse, ent pakendis on sama palju hakkliha kui varem.  Tänu uudsele lahendusele saame tagada tootele pikema säilivuse, vähendades seeläbi toidukadu ning pakkuda tarbijale mugavust,“ rääkis Atria lihatööstuse juht.

Kuna hakkliha on Atria tooteportfellis tarbija poolt väga hinnatud toode, kulub lihatööstusel edaspidi 42 000 kg vähem pakkematerjali. Logistika mõttes tähendab see materjali- ning toodete veo transpordi vähenemist Eesti teedel 98 täishaagisega veoauto võrra aastas.

„Poole väiksema pakendiga hoiame ruumi kokku igal pool: tarbija külmkapis, kaupluses, logistika-ahelas ning pärast kasutamist prügikastis,“ tutvustas Horm uut keskkonnasäästlikumat hakklihapakendit ja lisas: „See on murranguline samm lihatööstuses plasti kasutamise vähendamises.“

Uus keskkonnasäästlikum hakklihapakend vahetab välja kõik Maks & Moorits kaubamärgi all müügil olevad seni tarbijale tuntud hakklihapakendid: Maks & Moorits kodune hakkliha (300 ja 500 grammi), Maks & Moorits seahakkliha (500 grammi), Maks & Moorits delikatesshakkliha (300 grammi), Maks & Moorits sea- ja veisehakkliha (500 grammi). Uus pakend on müügil hiljemalt 6.veebruarist kõigis Eesti jaekettides- ja kauplustes.

 

 

 

 

 

 

30.10.2019

PRESSITEADE

Parimate jõulutoodete hulka kuuluvad nii murulauguga maksapasteet kui ka peekoniviiludega verivorstikesed

Möödunud nädalal toimunud Tallinna Toidumessil selgusid käesoleva aasta parimad jõulutooted pagari- ja lihatoodete, hõõgveini ning jõuluõlle kategooriates. Parimatest parimad selgusid enam kui 2200 messikülastaja osalusel toimunud pimetestimisega.

Konkursile esitasid 24 ettevõtet kokku 71 lihatoodet, 16 pagaritoodet, 3 hõõgveini ja 6 õlut.

Jõulutoode 2019 võitjad lihatoodete kategoorias:

Verivorst – Atria Eesti AS – Maks&Moorits Tooma verivorstikesed peekoniviiludega
Jõuluvorst – Atria Eesti AS – Maks&Moorits maitselt mahe grillvorst juustuga
Verikäkk – Arke Lihatööstus AS – Verikäkk suitsulihaga
Sült – Saaremaa Lihatööstus AS – Saaremaa delikatess sült
Pasteet – Atria Eesti AS – Maks&Moorits maksapasteet murulauguga
Jõulupraad – Nõo Lihatööstus AS – Krõbedad kanasteigid
Liha üllatustoode – Atria Eesti AS – Maks&Moorits Forte juustuga täissuitsuvorst

Jõulutoode 2019 võitjad pagaritoodete kategoorias:

Tort – Eesti Pagar AS – Šokolaaditort
Pagari üllatustoode – Marmiton AS – Glasuuritud piparkoogisüdamed võiga

Jõulutoode 2019 võitja hõõgveini kategoorias:

Parim hõõgvein – Altia Eesti AS – Blossa Vinglögg

Jõulutoode 2019 võitja jõuluõlle kategoorias:

Parim jõuluõlu – A. Le Coq AS – A. Le Coq Baltic Porter

Kõiki tooteid hinnati pimetesti põhimõttel järgmiste kriteeriumite alusel: lõhn, maitse, sisu või konsistents ning välimus. Kokku võttis jõulutoodete hindamisest osa 2280 messikülastajat. Toidumessi jõulutoote konkurss toimus 17. korda.

Võitjatoodete pildid on Dropboxis:
https://www.dropbox.com/sh/lmns44r8wlfm9wn/AADnZeHI9giO908Y_mNobQzDa?dl=0

Parima jõulutoote konkursi viis läbi Profexpo OÜ – Tallinna Toidumessi korraldaja.

Tallinna Toidumessil osales sel aastal 198 ettevõtet ja väljapanekuga käis tutvumas enam kui 7040 toiduala liidrit, otsustajat ja ala uustulnukat. Tallinna Toidumess on suunatud vaid ärikülastajatele, toiduala spetsialistidele. Profexpo OÜ on toidumesside korraldaja aastast 1993.

Lisainfo:
Helen Saluveer
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
520 0920