Head Toiduliidu liikmed!

 

Tallinna Tehnikaülikool kuulutas täna, 17. septembril välja 2019. aasta vilistlaseks minu kui Toiduliidu juhi.

 

Aasta vilistlase tiitel on minu jaoks väga suur au ja tunnustus. Tahan südamest tänada kõiki Toiduliidu liikmeid ja partnereid, kes on mind pikki aastaid toetanud ja inspireerinud ning võimaldanud mul oma tööd pühendunult, südamega teha. See tunnustus läheb tegelikult kogu Eesti toidusektorile, kellega ühise missiooni nimel töötame – et meie toidulaual oleksid alati just need toiduained, mida inimesed ka osta soovivad.

Toiduliidu juhina olen Eesti toidutööstuse edendamisel olnud partneriks avalikule ja erasektorile, samuti teadusasutustele. Minu südameasi on aidata kaasa, et ka teadus- ja arendustöö ning tootmise vahel oleks koostöö, oleks sünergia. Omaaegse TTÜ Toiduainete Instituudiga on meil olnud pikaaegne koostöö ka populaarse tootekonkursi Eesti Parim Toiduaine läbiviimisel. Vilistlasena on see hea võimalus säilitada side ka lõpetatud kõrgkooliga ja teha koostööd tunnustatud õppejõududega, proffessoritega juba hoopis teisel tasemel kui tudengina. Eks TTÜ-l on olnud suur roll selles, et Eesti toidutööstusesse oleks ikka kõrgharitud spetsialiste võtta ja väga loodan, et see jätkub ka kaasajastatud TalTechiga.

 

Mul on uhke tunne olla tunnustatuna rivis, kus varasematel aastatel on aasta vilistlase tunnustuse saanud mitmed Eesti ühiskonnas olulised inimesed, kes ühtlasi panustanud samuti Tallinna Tehnikaülikooli arengusse, näiteks Tiit Vähi (1996), Toomas Luman (1999), Tiina Mõis (2005), Erkki Raasuke (2008), Hardi Meybaum (2013), Marek Helm (2016), Henrik Hololei (2018) jpt.

 

Aasta vilistlaste valimise traditsioon sai alguse 1996. aastal, kui Tallinna Tehnikaülikooli Vilistlaskogu juhatus kinnitas oma otsusega sellekohase statuudi. Aunimetuse saab vilistlane, kelle tegevus on oluliselt edendanud Eesti ühiskonda hariduse, teaduse, tehnika, majanduse või kultuuri valdkonnas või kellel on väljapaistvaid teeneid Tallinna Tehnikaülikooli ees.

 

Ma tänan Teid kõiki südamest, et mul on olnud võimalus Teiega koos, Teie eest ja Teie pärast teha tööd, mis läheb mulle korda ja mida on märgatud!

 

Sirje Potisepp

Juhataja

Eesti Toiduainetööstuse Liit

Toiduliidu pressiteade
16. september 2019

 

Algab toidutööstuse „Südamega tegija“ rahvahääletus


Toidutootjad esitasid sel aastal Eesti toidutööstuse „Südamega tegija“ tiitlile rekordilise arvu kanditaate. Toiduliidu juhtkogu valis kuueteistkümne esitatud nominendi hulgast välja viis, kes on panustanud toidusektori arendamisse ning omal alal kolleegidele eeskujuks. Traditsiooniliselt osaleb võitja selgitamisel ka rahvas, kes saab alates tänasest, 16. septembrist anda oma toetushääle Toiduliidu Facebooki lehel.

„Südamega tegija“ konkursi viie nominendi hulka valiti Eesti Pagari müügi- ja tootejuht Maarika Toom, A. Le Coqi õllemuuseumi juhataja Mart Haldma, Gustavi peakondiiter ja loovjuht Õie Pritson, Lõuna Pagarite pagar Valve Hindrikson ja Valio Eesti juustumeister Villu Hinn. Üks neist pälvib 16. oktoobril, rahvusvahelisel toidupäeval pidulikult Eesti toidutööstuse „Südamega tegija“ tiitli.

„Mul on eriti hea meel, et nüüd, kus meil on konkursil väike juubel, esitasid ettevõtted üle aastate kõige enam kandidaate,“ sõnas Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp. „Konkursi eesmärk on tunnustada inimesi, tänu kellele on Eestis tipptasemel toidutööstus ja poelettidel suur valik kodumaist kaupa. Poes ostuotsust tehes tasub meeles pidada, et kui valime Eestimaise toidukauba, aitame väärtustada nende ja kümnete tuhandete teiste tublide Eestimaa inimeste tööd,“ soovitab Toiduliidu juht.

Südamega tegija tiitli kandidaat Maarika Toom on Eesti Pagaris töötanud juba 36 aastat ning tema panus ettevõtte arengusse on olnud hindamatu. Kolleegid kirjeldavad Maarikat kui säravat isiksust ja head suhtlejat, kelle peale saab alati loota. Töötajana on ta kohusetundlik ja täpne ning märkab olulisi pisidetaile, mis teistel märkamata võivad jääda. Maarika on läbi viinud lugematul hulgal erinevaid tootearendusi, töötades toodetega alates ideede genereerimisest kuni toote letile jõudmiseni. Just tema on aidanud Eesti Pagaril läbi aastate olla uute maitsetrendide looja.

Õllemuuseumi juhataja Mart Haldma asus A. Le Coqi tööle juba 1976. aastal. Pika staažiga Mart on ettevõttes töötanud erinevatel positsioonidel alates meistrist kuni tootmisdirektori ja ostujuhini. Töötamine erinevatel ametikohtadel on tähendanud pidevat enesearengut ja õppimist. Täna jätkab Mart tööd muuseumi juhatajana ning on võõrustanud külalisi pea 100 riigist. Mart on õlleajaloo ekspert, kes tutvustab õlletehast alati siira uhkusega ning suudab ka võhikus sütitada kirgliku huvi joogitööstuse vastu. Tihti on tema poolt läbiviidud ekskursioonil osalemine andnud noortele tõuke õlletehasesse tööle kandideerimiseks.

Õie Pritson täidab Gustav kohviku peakondiitri ja loovjuhi rolle, töötades iga päev selle nimel, et Gustavi toodete kvaliteet ja valik oleksid maailmatasemel. Ta on äärmiselt loominguline inimene, kes on kõigi Gustavi sortimendi retseptide loomise taga. Ise nimetab Õie oma tööd kunstiks, kolleegid aga kutsuvad teda koogihaldjaks ja tordivõluriks. Kuigi ta on oma ala täielik asjatundja, ei väsi ta end edasi arendamast ja käib igal aastal kondiitrivaldkonna absoluutsete tippude juures erakursustel. Tänu sellele on Gustavis täna olemas kõik, mis kondiitrimaailmas moes on. Oma teadmisi jagab ta ka teistega, koolitades Tartu Rahvaülikoolis kondiitri erialast huvitatud inimesi. Õie on esimesest päevast peale tegelenud ettevõtte ülesehitamise ja pideva arendamisega ning töötab selle nimel, et saaksime Eesti koogikunsti üle uhkust tunda kogu maailmas.

Pagar Valve Hindrikson tähistas tänavu 50. tööaasta täitumist Lõuna Pagarites. Pikk staaž annab tõestust Valve armastusest oma töö vastu, mis ei jää märkamatuks ühelegi kolleegile. Nad ütlevad, et Valve paneb taigna sisse kogu oma hinge – nii pühendunud on ta oma tööle. Aastate jooksul on Valvele kogunenud märkimisväärne oskustepagas ning oma ala meister jagab teadmisi lahkesti ka kolleegidele ja pagari õpilastele. Kolleegid iseloomustavad teda äärmiselt sooja ja armsa inimesena, kes on kollektiivi koosviibimistel alati nagu seltskonna hing.


Valio Eesti juustumeister Villu Hinn on justkui Hunt Kriimsilm, kes on ettevõttes tööl olnud juba alates 1997. aastast. Lisaks juustumeistri tööle on ta proovinud näiteks laadurijuhi, liinioperaatori, laadija, valmistoodangu vastuvõtja, seadmete tehnoloogi ja võimeistri ameteid ning kõigi nendega suurepäraselt hakkama saanud. Enesetäiendamise võimaluste korral on Villu alati esimeste seas, kes end osalejaks registreerib. Elukestva õppijana omandab Villu mängeldes uued vajaminevad oskused, mida jagab meeleldi ka nooremate kolleegidega. Oma töös on Villu väga kohusetundlik, kiire reageerimisega ja nõudlik nii enda kui ka teiste suhtes, et tagada toodete kõrge kvaliteet. Kolleegide sõnul on Villu muhe ja hea huumorimeelega inimene, kes peab käsitsi ja kodusel viisil toidutootmist auasjaks.

„Südamega tegija“ rahvahääletus Toiduliidu Facebooki lehel kestab kuni 22. septembrini. Seejärel asub nominente hindama taas Toiduliidu juhtkogu, kes valib välja toidutööstuse „Südamega tegija“ tiitli võitja. Võitja puhul hinnatakse lisaks töötaja staaži pikkusele ka seda, kuidas kandidaat on panustanud ettevõtte arengusse, töökeskkonda ja -kollektiivi, kuidas ta on nii enda oskusi arendanud kui ka nooremaid kolleege välja õpetanud.


Tänavu valitakse toiduainetööstuse „Südamega tegijat“ juba viiendat aastat – möödunud aastal sai selle tiitli Farmi juustutsehhi juhataja ja tehnoloog Mare Raja.


Teate edastas:

Elina Kink

PR Strategies

+372 511 0033

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

PRESSITEADE

 

22.07.2019

 

Eesti Õlletootjate Liit

 

Õlleliit: uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse

Eesti Õlletootjate Liit võttis vastu täiendatud eetikakoodeksi, mis sätestab uue punktina eneseregulatsiooni alkoholivaba õlle ja siidri reklaami osas. Uuendused hakkavad kehtima esimesest septembrist.

 

Õlleliidu tegevjuhi Peeter Võrgu sõnul on täienduse eesmärgiks selge ja äratuntav kommunikatsioon alkoholivabade õllede ja siidrite reklaamides. “Alkoholivabade õllede reklaamid on tekitanud Eesti ühiskonnas vastakaid arvamusi. Need on tulenenud peamiselt tõdemusest, et tarbija peab olema ülimalt tähelepanelik mõistmaks, et alkoholivabade õllede reklaamides tutvustatakse tõepoolest alkoholivaba toodet. Tihti võib jääda mulje, et reklaamitakse traditsioonilist õlut. Õlleliit ja -tootjad aktsepteerivad seda kriitikat ja soovime käesoleva eneseregulatsiooni abil vältida tulevikus segadust ning ekslike muljete tekkimist.” Võrk lisab: “Tarbija jaoks peab olema alkoholivaba õlle või siidri reklaam telemeedias ja mujal lihtsasti arusaadav ja selgelt eristatav alkohoolsete toodete reklaamist. Meie tegelik eesmärk on suurendada läbi reklaamide alkoholivabade õllede segmenti õllesegmendi arvelt, mitte vastupidi.” Õlleliidu juhi sõnul olid kõik liikmed käesoleva eneseregulatsiooni vajalikkuse osas ühel meelel ning kokkuleppele jõuti kiiresti.

 

Eetikakoodeksisse lisandunud uus sisupunkt 3.11 sätestab järgneva:

“Tootjad paigutavad alkoholivaba õlle ja -siidri reklaamidesse selgelt loetava ja märgatava info, et tegemist on alkoholivaba toote reklaamiga. Telereklaami puhul peab antud teave olema märgatavalt nähtav kogu reklaami ajal. Nõue kehtib reklaamidele, mis avaldatakse välimeedias, printmeedias, televisioonis ning digimeedias, k.a. sotsiaalmeedias.

 

Eesti Õlleliidu juhatuse esimees ja A. Le Coqi tegevjuht Tarmo Noop lisab, et alkoholivabade toodete suund joogitööstuses on jätkuv trend ning tootjad panustavad kõvasti tootearendusse, et kasvatada oma alkoholivabade õllede ja siidrite tooteportfelli alkohoolsete toodete arvelt. Noop on aga veendunud, et tooteportfelli kasvatamine selles segmendis peab käima käsikäes selge kommunikatsiooniga. “Viimase paari aastaga on alkoholivabade õllede turg Eestis mitmekordselt kasvanud. Uute toode puhul soovivad tootjad rääkida lisaks toodete heale maitsele ja kvaliteedile ka nende funktsionaalsetest omadustest. Sealjuures on aga väga oluline üheselt ja selgelt viia tarbijani teadmine, et räägime mittealkohoolsest tootest.”

 

Lisainfo:

Peeter Võrk

Eesti Õlletootjate Liit

+372 5019595

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Homme, 5. septembril saab alguse Saaremaa toidufestival, mis ühtlasi tähistab MEM 2015.aastal algatatud ja selleaastase Eesti toidu kuu algust. Kuni 13. oktoobrini toimub üle Eesti pea 30 põnevat toidusündmust.

Nagu igal aastal, on ka sel aastal programmis hulgaliselt toredaid toidule pühendatud üritusi, Eesti toiduteel asuvad toitlustusettevõtted teevad eripakkumisi ja muuseumid pakuvad haridusprogramme. Sel aastal on mul aga eriti hea meel selle üle, et Eesti toidu kuu algatusega on liitunud läbi MEM-i ka Coopi kauplused, muuhulgas kasutades Kliendilehes kõikide Eestis toodetud toodete osas lipumärki.  

Sel aastal on Eesti toidu kuu raames erilise tähelepanu all lapsed ja noored. Alguse saab pilootprojekt „Peakokad koolis“, mille raames alustavad koolide külastamist Eesti peakokad, kes annavad põhikoolides kodundustunde, kokkavad koos lastega ning tutvustavad toiduvalmistamise põhitõdesid. Projekti raames valmis ka õppematerjal retseptide ja videotega, mille leiab veebilehelt www.eestitoit.ee. „Peakokad koolis“ projekti avaüritus toimub 13. septembril kell 13.00 Jüri Gümnaasiumis.

10. septembril jõuab ETV 2 ekraanile eelkooliealistele ja esimese kooliastme lastele mõeldud vahva telesaade „Magus molekul“, mis kombineerib toidutegemist ning vahvaid teaduskatseid.

Eesti toidu kuud tähistati esmakordselt 2015. aasta septembris. Eelmisel aastal külastas Eesti toidu kuul korraldatud üritusi ligi 75 000 inimest. Toidukuu on osa müügiedenduskavast "Eesti toit 2015–2020", mille alla kuulub Eesti toidu kuu, Eesti toidutee, aasta toidupiirkonna valimine ja avatud toidutööstuste nädal. Lähemalt saab Eesti toidu kuust lugeda ning endale osalemiseks meelepärase ürituse valida aadressil www.eestitoit.ee.

Lisainfo: Eesti toidu kuu programm

Toiduliidu tegevused Eesti toidu kuu raames:

  • Lipumärgi kampaania Soeta eestimaist, toeta eestimaist 02. – 22.09. (välireklaamid, kettide sise digireklaamid, raadioreklaam)
  • Eesti toidu degustatsioonipäev Järve Selveris R s.o. 27.septembril

Veterinaar- ja Toiduamet

PRESSITEADE

22.07.2019

 

Valmis juhend toidu ohutuks annetamiseks

 

Veterinaar- ja Toiduametil (VTA) on valminud heategevusasutustele ja -organisatsioonidele mõeldud juhend, mis selgitab ja annab juhiseid, kuidas annetada toitu, et see oleks tarbijale ohutu.

 

VTA peadirektori asetäitja Olev Kalda sõnul on juhend mõeldud organisatsioonidele, kes tegelevad toidu annetamisega heategevuslikul eesmärgil. „Juhend on tõhusaks toeks, et tagada ohutus toidu vastuvõtmisel, hoiustamisel ja jagamisel. Juhend selgitab ka toidu annetamisega seotud mõistete ja nõuete sisu ning toimingute olemust,“ lausus Kalda.

 

Toiduohutuse juhend annab heategevusorganisatsioonidele ülevaate selle kohta, millistel tingimustel on võimalik nii „parim enne“ kui ka „kõlblik kuni“ märgisega toitu annetada. „Nii nagu ka varem, siis „kõlblik kuni“ kuupäeva ületanud tooteid tarbijale anda ei tohi. Siiski annab juhend võimaluse „kõlblik kuni“ tooted päev enne või toidu aegumisega samal kuupäeval sügavkülmutada ja neid abivajajatele ka hiljem jagada,“ selgitas Kalda.

 

Juhendist saab annetaja ühtlasi teada, millised toidud sobivad või ei sobi sügavkülmutamiseks. „Näiteks liha, kala ja küpsetised sobivad sügavkülmutamiseks, kuid toores muna ja jogurt mitte,“ tõi Kalda välja.

 

VTA juhib tähelepanu, et kõigil toitu külmutavatel ettevõtetel peab olema selleks ametilt saadud vastav tegevusluba.

 

Juhendiga on võimalik tutvuda VTA kodulehel.

 

Teate edastas

 

Riina Kallas

Kommunikatsiooni-spetsialist

Mob +372 504 1552

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.