Premia lisab 60. juubeliaasta puhul Eesti jäätisevalikule elegantsi ja toob turule Vana Toomase pulgajäätise, mille maitses on tunda Amaretto mandlilikööri maitsenoote. Jäätis ei sisalda alkoholi ja sobib nautimiseks nii täiskasvanutele kui ka lastele.

Premia juhatuse esimehe Aivar Ausi sõnul on Tallinna raekoja tornikiivri tipus vahti pidav Vana Toomas pälvinud Premia jäätise kaubamärgina Eesti jäätisesõprade kindla poolehoiu. 

"Tõime Vana Toomase kaubamärgi Eesti jäätiseturule 2011. aastal ja sellest ajast saadik on jäätisesarja menu olnud tempokas kasvutrendis. Suurte pulgajäätiste kategoorias on Vana Toomase pulgajäätised kindlad turuliidrid ja seetõttu usume, et ka uus amarettomaitseline jäätis saab sooja vastuvõtu osaliseks,“ rääkis Aus.

Amarettomaitseline Vana Toomas on maitselt põnevalt võõrapärane, kuid selle valmistamisel kasutatud rammus ja kodumaine koor ning Premia jäätisemeistrite pühendumus ei luba kodusel mekil sugugi varju jääda. „Uus Vana Toomas liidab üheks mõnusaks jahutavaks desserdiks selle, mida Eesti jäätiseõbrad hindavad – kvaliteetne tooraine, atraktiivne maitsekooslus ja hea suurus, mis rahuldab ka kõige suurema maiasmoka jäätiseisu,“ lisas Aus.

Vana Toomase uus vanilli-koorejäätis on kaetud amarettomaitselise glasuuriga ning vanillijäätise sees on amarettomaitseline täidis. Uudistoode on poodides saadaval 150 ml pakendis hinnavahemikus 0,70-0,80 eurot. Vana Toomase jäätisesarja kuuluvad ka šokolaadi ja iirise glasuuris vanillijäätised.

Tallinna Külmhoone alustas jäätisetootmist 1956. aastal, kui esimese jäätisetootena toodi turule plombiiri pulgajäätis. Tänaseni on tootmises 1980. aastal müügile jõudnud Regatt ning 80-ndate koolilaste lemmik Koolijäätis. Uuema ajastu kaubamärkidest on Premia sortimendis kõige populaarsem Eriti Rammus koorejäätiste sari, millele järgevad "Väike Tom", "Vana Toomas" pulgajäätised, "Vau!" topsid, samuti Kaleviga koostöös loodud Mesikäpa jäätis ning limonaadiriiulist tuttav Limpa tegelaskujuga mahlajää. Premia Tallinna Külmhoone AS kuulub alates 2014. aastast rahvusvahelisel kapitalil põhinevasse Food Union gruppi.

 

Lisainfo:

Aivar Aus

Premia Tallinna Külmhoone AS

Juhatuse esimees

Tel: +372 603 3800

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Eesti parim toiduaine on ehtsast mangopüreest valmistatud sorbett Mango Smuutike, mis võitis veel parima magustoidu tiitli ja tippjuhtide lemmiku tiitli. Rahva lemmiku tiitli pälvis Vana Tallinna pulgajäätis ja kaupmeeste lemmikuks valiti Salme Jumpsi koorejogurtijäätis virsiku, aprikoosi ja vaarikaga. Äramärkimist leidis ka Classic maapähkli koorejäätis soolase karamelliga.

Eesti parima toiduaine konkursil tunnustati nelja Balbiino jäätist kuue tiitli ja tunnustusega, sealhulgas peavõiduga.

„Oleme õnnelikud, et meie uued jäätised on võlunud nii eksperte, toidukriitikuid kui ka jäätisesõpru, kuid selline auhinnasadu oli ootamatult suur ja väga meeldiv üllatus. Niivõrd laialdane tunnustus on meie jaoks tõeliseks innustuseks uute kodumaiste hõrgutiste väljatöötamisel,“ ütles Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

Eesti parim toiduaine Mango Smuutike ei sisalda rasva, laktoosi ega gluteeni.

„Naturaalsest mangopüreest valmivat Mango Smuutikest iseloomustab mahe maitse ja sametine tekstuur. Hõrgu maitse kõrval on sorbeti lisaväärtuseks kindlasti selle madal kalorsus – pisike Mango Smuutike ei sisalda rasva, laktoosi ega gluteeni, olles suupäraseks valikuks nii kaalujälgijatele, veganitele, laktoosi- või gluteenitalumatutele kui ka üldse kõigile maitsenaudingute hindajatele,“ lisas Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

Premium Classic koorejäätiste seeriasse kuuluvVana Tallinna likööriga kohvi-koorejäätis on kaetud krõbeda tumeda Belgia šokolaadiga. Kõik Balbiino Classic jäätised on valmistatud värskest kodumaisest koorest ning need ei sisalda transrasvu, säilitusaineid ega sünteetilisi värvaineid.

„Vana Tallinna liitrine jäätis on kujunenud tõeliseks klassikaks, kuid jäätisesõbrad andsid meile märku, et tunnevad puudust Vana Tallinna pulgajäätisest. See kreemise ja siidise tekstuuriga pulgajäätis Vana Tallinna likööriga on lühikese ajaga tõusnud üheks armastatumaks jäätiseks,“ ütles Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

AS Balbiino on ainus Eesti jäätisetootja, kellel on BRC toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat. AS Balbiino põhineb 100% Eesti kapitalil, kuulub NG Investeeringute gruppi ja annab tööd ligi 200 inimesele. Lisaks jäätise tootmisele tegeleb AS Balbiino külmutatud ja jahutatud toodetega. AS Balbiino impordib ja vahendab külmutatud köögivilju, marju, kulinaariatooteid, kala ja liha.

Premia lisas Eriti Rammusa tootesarja Eesti turul ainulaadse sefiirimaitselise jäätise, millega tähistab jäätisevabriku 60. juubeliaastat. Eestimaalaste seas hinnatud Eriti Rammusa jäätisesari täienes ühtekokku kaheksa uudisjäätise võrra.

Premia juhatuse esimehe Aivar Ausi sõnul oli ettevõtte eesmärk väärika juubeli puhul üllatada jäätisesõpru millegi tõeliselt erilise ja pidulikuga. „Soovisime rikastada Eesti jäätiseturgu täiesti uue tootega, millesarnast seni meie poelettidelt leida pole olnud võimalik. Sefiirijäätis seda kahtlemata on ning tekitab jäätisesõprades kindlasti palju elevust,“ sõnas ta.

Nii maitselt kui konsistentsilt sefiiri meenutava jäätise muudab eriliseks ka uue kujuga vahvlitops, sefiiritorti meenutav siiruviiruline jäätisekuhi ja jäätise sees olev vaarikamoosi täpp. Lisaks vahvlitopsile on sefiirijäätis saadaval ka šokolaadi glasuuriga kaetud pulgajäätise kujul ning 1L perepakendis, mille puhul on sefiirijäätise sisse lisatud ka vahukommid.

Sefiirijäätistele lisaks leiab Eriti Rammusa sarjast rohkelt teisigi uudistooteid. Eriti Rammusa koonusjäätiste sarja lisandusid suvised metsmaasika ja mustika jäätis ning vanillijäätis šokolaadi laastudega. Metsmaasika jäätis on saadaval ka 1L perepakendis ning Eriti Rammus vanillijäätis on nüüd saadaval ka piimašokolaadi maitselise glasuuriga kaetud pulgajäätise kujul. Kõik Eriti Rammusa jäätised valmivad kodumaisest koorest pühendunud jäätisemeistrite käe all.

„Eriti Rammusa jäätisesarja on alates selle loomisest 2010. aastal saatnud meeletu edu. Meie vanilli, šokolaadi ja muraka koonusjäätised moodustavad Eesti koonusjäätiste müügiladviku,“ ütles Aus. „Suured koonusjäätised muutuvad eriti popiks just suvel ja sel hooajal on kõigil seniste hittide kõrval võimalik nautida meie mitmeid uusi jahutavaid maitsed,“ lisas Premia juht.

Tallinna Külmhoone alustas jäätisetootmist 1956. aastal, kui esimese jäätisetootena toodi turule plombiiri pulgajäätis. Tänaseni on tootmises 1980. aastal müügile jõudnud Regatt ning 80-ndate koolilaste lemmik Koolijäätis. Uuema ajastu kaubamärkidest on Premia sortimendis kõige populaarsem Eriti Rammus koorejäätiste sari, millele järgevad "Väike Tom", "Vana Toomas" pulgajäätised, "Vau!" topsid, samuti Kaleviga koostöös loodud Mesikäpa jäätis ning limonaadiriiulist tuttav Limpa tegelaskujuga mahlajää. Premia Tallinna Külmhoone AS kuulub alates 2014. aastast rahvusvahelisel kapitalil põhinevasse Food Union gruppi.

Jäätisetootja AS Balbiino toob Eesti populaarseima jäätise, Vanilla Ninja vanilli-koorejäätise müügile krõbedas vahvlikoonuses. Tänu seestpoolt šokolaadiga glasuuritud vahvlile püsib jäätise vahvel eriti krõbe.

 

„Vanilla Ninja koorejäätised on teinud ansambli eeskujul tõelise tähelennu, olles Eesti üks armastatumaid jäätiseid juba üle kümne aasta. Lisaks hinnatud klassikale soovime pakkuda oma austajatele ka uusi elamusi ning selleks toome sel hooajal müügile eriti krõbedas vahvlikoonuses Vanilla Ninja vanilli-koorejäätise, mis valmib ehedast ja kodumaisest koorest,“ ütles AS Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

 

„Klassikalise Vanilla Ninja pulgajäätiste austajad aga ei pea muretsema – ülimenukad õhukeses ja pehmes šokolaadiglasuuris pulgajäätised seisavad kindlalt Balbiino valikus ning Vanilla Ninja jäätiste retsept püsib jätkuvalt muutumatu nii nagu see alati on olnud,“ lisas AS Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

Vanilla Ninja vanilli pulgajäätist osteti jäätistest mullu Eesti kaubanduskettidest kõige rohkem – üle 1,3 miljoni tüki, selgus Nielseni turu-uuringust. Lisaks osteti eelmisel aastal veel 300 000  Vanilla Ninja vanilli-koorejäätist Nielseni uuringutest välja jäänud kauplustest, mis teeb eelmise aasta Vanilla Ninja pulgajäätiste müügiks üle 1,6 miljoni jäätise. Vanilla Ninja jäätise müük kasvas eelmisel aastal võrreldes 2014. aastaga 15 protsenti.

 

Vanilla Ninja vanilli pulgajäätis on läbi aegade olnud üks Balbiino enimostetud jäätiseid, mida on kolmeteistkümne aasta jooksul Eestis ostetud ligi 20 miljonit tükki.

 

Vanilla Ninja pulgajäätist hakati valmistama 2003. aastal, mil Vanilla Ninja ansambel oli kogumas tuntust nii Eestis kui ka välismaal. Vanilla Ninja šokolaadi pulgajäätis võeti jäätisesõprade soovil tootmisesse 2010. aastal.

AS Balbiino on ainus Eesti jäätisetootja, kellel on BRC toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat. AS Balbiino põhineb 100% Eesti kapitalil, kuulub NG Investeeringute gruppi ja annab tööd ligi 200 inimesele. Lisaks jäätise tootmisele tegeleb AS Balbiino külmutatud ja jahutatud toodetega. AS Balbiino impordib ja vahendab külmutatud köögivilju, marju, kulinaariatooteid, kala ja liha.

Alma uued DIP! dipikastmed tutvustavad maailmamaitseid

 

Valio tõi Alma kaubamärgi all turule DIP! seeria, kuhu kuuluvad kohupiimakreemi baasil valmistatud ja maailmamaitseteks liigitatud kolm dipikastet – Tai, Vene ning Itaalia.

Valio turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbini sõnul on Alma uued dipikastmed poodides seni pakutavast paljuski erinevad. „Alma dipikastmete unikaalsus seisneb selles, et kasutame toote põhjana hapukoore asemel kohupiimakreemi, mis aitab muuta dipikastmed tervislikumaks ja kergemaks. Alma dipikastmetes on teiste turuolevatega võrreldes 2,5 korda vähem rasva ning 2 korda rohkem valku,“ selgitas Kalbin.

 

Kalbini sõnul on dipikastmed eestimaalaste seas väga hinnas ja kuigi neid armastatakse tarbida aastaringselt, muutuvad dipikastmed eriti popiks just suvehooajal. „Ilusate ilmade tulekuga einestatakse üha enam väljas ja dipikastmed on lihtne viis lisada toidulauale põnevat aktsenti, olgu tegu pikniku, aiapeo või mõne pidulikuma koosviibimisega,“ ütles ta.

 

Alma uued DIP! dipikastmed on poodides saadaval kolme maailmamaitsena. „Sarja pärliks on Tai DIP! magusa tšilliga, mis sobib imehästi iga toidulauda vürtsitama. Tegu on maitsega, mida dipikastmete segmendis seni Eestis saadaval pole olnud. Alma Vene DIP! laseb aga särada sellistel klassikalistel maitsetel nagu sibul, küüslauk ja murulauk,“ rääkis Kalbin.

 

Seeria kolmas maitse on inspireeritud Itaaliast ja selle koostises olev päikesekuivatatud tomat ja paprika viivad iga nautija päikeselisele maitserännakule Vahemere äärde.

 

Alma DIP! dipikastmeid on mugav serveerida köögi- ja juurviljade, krõpsude või muude suupistete kõrvale, aga ka külma kastmena prae lisandiks. Uued dipikastmed on kreemise, aga paksu konsistentsiga, mistõttu ei tilgu kaste dippimisel maha. Tooted on saadaval 200-grammistes topsides.

 

Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Itaaliast, Rootsist ja Ameerika Ühendriikidest. Rohkem kui 360 töötajaga Valio Eesti on juhtivaid kohalikke toorpiima kokkuostjaid, piimatoodete, sh juustude, eksportijaid ning Võru ja Laeva üks suurimaid tööandjaid. Ettevõtte tootevalikust leiab igapäevaseid, aga ka funktsionaalseid piimatooteid, mille aluseks on Valio rahvusvahelise kontserni teaduslikud uuringud ja uued tootmismeetodid. Valios läbi viidud teadustööd on hinnatud ka Nobeli preemiaga.

Täna algab Amsterdamis maailma suurim private label tootjate mess, mis toob kontaktide, kogemuste ja ideede vahetamiseks kõikjalt maailmast kokku tööstusi ja kaubandusettevõtteid nii toidusektorist kui ka muudest valdkondadest. Eesti toiduainetööstus on messil esindatud kaheksa toidutööstusettevõttega.

Valio Eesti osaleb messil juba kolmandat aastat, sest messil osalemine on seni andnud reaalsed tulemusi uute ekspordikanalite näol.

“Erinevalt paljudest teistest maailma toidumessidest on Private Label Tootjate Assotsiatsiooni ehk PLMA mess koht, kust oleme saanud asjalikke eksporti laiendavaid kontakte. Messil loodud suhted on aidanud müüa Eesti piimast valmistatud tooteid nii Valio kaubamärgi all kui ka omamärgitoodetena. Tänu eelmiste aastate messidel osalemisele on Valio tooted jõudnud müügile näiteks Kreekas ja Poolas,“ rääkis Valio Eesti tegevjuht Maido Solovjov.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on private label toodete valmistamine muutunud Eesti toidutööstustele pärast Venemaa embargo kehtestamist oluliseks väljundiks, mis tagab paljudele ettevõtetele ligipääsu uutele eksporditurgudele.

„Võõra nimega tundmatud kaubamärgid peavad eksporditurgudel tarbijate usalduse võitmiseks nägema ränka vaeva. Samas kaubanduskettide omamärgitootena on võimalik saada kohe tarbija tähelepanu ning tagada väärikas tootmismaht. Private label toodete valmistamine on aidanud paljudel Eesti toidutööstustel tootmisliinid töös hoida ja ekspordimahte säilitada, mistõttu näevad  tööstused PLMA messil suurt praktilist väärtust,“ rääkis Potisepp.

Amsterdamis toimuval PLMA messil on Eesti toidutööstustest esindatud Valio, Farmi, Balbiino, Salvest, Saku Õlletehas, Liviko, Balsnack ja Snack Time. Eesti toidutööstuste osalemise messil organiseerib Toiduliit.

PLMA messi külastajaid ootab ühtekokku 4300 boksi ning 60 eri riigi või piirkonna paviljoni. Lisaks toidule on private label messil esindatud ka kosmeetika, tervise- ja ilutooted ning kodu-, aia- ja autohooldustooted.

Täna avas AS Balbiino erikujundusega Jätsiabi jäätiseauto oma hooaja, tervitades päikselise suve lootuses Keskkonnaagentuuri ja selle koosseisu kuuluvat ilmateenistust. Jätsiabi sõidab kuni septembrini Tallinnas ja Tartus ning alustab homsest ka Pärnus.

„Käisime Balbiino Jätsiabiga ilmateenistuse töötajaid nende tänuväärse töö eest tervitamas, sest jäätisemeistrid arvestavad oma igapäevatöös suuresti justnimelt ilmaprognoosidega. Mine tea, ehk toob meie hooaja avasõit just ilmateenistuse juurde Eestisse päikselisema suve. Kolme suvekuuga ostetakse Eestis sama palju jäätist kui kogu ülejäänud aasta jooksul kokku, seega ootavad meie jäätisemeistrid, nagu enamik Eestist pikisilmi tõeliselt suvist ja kosutavat suve,“ ütles Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

Ilmateenituse andmeil oli tänavune mai Balbiino ajaloo kõige soojem – Eesti keskmine maikuu õhutemperatuur oli 13,1 °C, mis on alates 1961. aastast teise koha vääriline. Soojem on mais olnud ainult 1993. aastal, mil keskmiselt oli tänavusest pool kraadi soojem.

 

Jätsiabi sõidab Tallinnas, Tartus ja Pärnus ning nende linnade lähistel kuni septembrini. Jätsiabi positsioneerimissüsteemi ja sõiduplaanid leiab aadressilt http://www.balbiino.ee/jatsiabi/, kus on kirjas ka iga piirkonna Jätsiabi autojuhi telefoninumbrid. Jätsiabi positsioneerimissüsteemi abil saab reaalajas jälgida, kus Jätsiabi autod parajasti liiguvad, ning kasutaja loal tuvastab süsteem kasutaja asukoha, et näidata lähimat Jätsiabi autot.

 

Jätsiabi valikus on üle 30 erineva jäätise, teiste seas ka alanud hooaja uudistooted.

 

 

AS Balbiino on ainus Eesti jäätisetootja, kellel on BRC toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat. AS Balbiino põhineb 100% Eesti kapitalil, kuulub NG Investeeringute gruppi ja annab tööd ligi 200 inimesele. Lisaks jäätise tootmisele tegeleb AS Balbiino külmutatud ja jahutatud toodetega. AS Balbiino impordib ja vahendab külmutatud köögivilju, marju, kulinaariatooteid, kala ja liha.

Premia omanikfirma Food Union lõi käed 20th Century Foxiga, et alustada Ice Age lastejäätise tootmist Premias. Grupp investeeris 200 tuhat eurot selleks vajaliku moodsa tootmisliini hankimisse.

 

“Food Unionil suur rõõm usaldada tänavu 60. juubelit tähistava Premia kätesse oma esimene globaalne jäätisekaubamärk. Premia suudab nüüd toota umbes 500 tonni Ice Age jäätist aastas ning hakkame seda jäätist müüma nii Baltimaades kui ka kaugemal. Esimestel kuudel kasutame vaid 50% kogu tootmisvõimekusest, kuid uue Ice Age jäätise tohutu ekspordipotentsiaal kasvatab lähikuudel kindlasti mahte,” sõnas Food Union Baltimaade ja SRÜ piirkonna tegevjuht Sergei Beshmelnitski.

Sergei Beshmelnitski kinnitas, et Food Unioni eesmärk on kasvada Baltimaade jäätiseturu liidri positsioonilt Põhjamaade juhtivaks jäätisetootjaks. “Meie strateegia on kasvatada Food Union gruppi, liites sellega tugevate kaubamärkidega tugevaid kohalikke ettevõtteid. Seetõttu ostsime ka Premia ennekõike pikka perspektiivi silmas pidades. Premia on demonstreerinud siiani innukust ja pühendumust, võttes grupi hüvedest kõik, mis võtta annab, ning me oleme kindlad, et Premia kindlustab lähiaastatel veelgi oma turuliidri positsiooni,” lisas Beshmelnitski.                  

Et tähistada 60. juubelit kõikide jäätisesõpradega, tõi Premia turule kaheksa uut Eriti Rammusa jäätist, sealhulgas ka erilise sefiirimaitselise juubelijäätise. „Need uudistooted ühes teiste sel kevadel turule jõudnud jäätistega nagu lehmakommi Väike Tom, Amaretto Vana Toomas ja rekordipurustajast Padjaklubi jäätis võimaldava kõikidel sõltumata nende jäätisemaitse eelistustest meiega sünnipäeva tähistada,“ ütles Premia tegevdirektor Aivar Aus.

 

Food Union on Baltimaade suurim jäätisetootja ning ühtlasi juhtiv piimatootja ja toiduainetööstus Lätis. Food Union gruppi kuulub hetkel kaheksa ettevõtet, millest kuus keskendub jäätisetootmisele:  Rīgas Piena Kombināts (piimatooted ja jäätis), Rīgas Piensaimnieks (piimatooted) ja Valmieras Piens (piimatooted) Lätis, Premia Eestis, Ingman (jäätis) Valgevenes, Premier Is (jäätis) Taanis, Isbjørn Is (jäätis) Norras ja viimati ostetudAlpin57Lux (jäätis) Rumeenias. 

Valio ja Lastekaitse Liit algatasid ühiselt Liblikaefekti heategevuskampaania, mille eesmärk on toetada vähekindlustatud laste spordiharidust. Kampaania jooksul annetab Valio iga 150-grammise Alma liblikaga kohupiimakreemi  müügitulust ühe sendi heategevuseks.

Valio turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbini sõnul on laste heaolu ja tervislik eluviis Valio üks prioriteete. „Regulaarne sportimine on täisväärtusliku elu üks tähtsaim komponent mistahes vanuses, kuid just lapseeas luuakse eeldused selleks, et sportlikke eluviise osataks väärtustada kogu elu. Olles lapsevanemana kursis treeningute suhteliselt krõbeda hinnatasemega, soovime koostöös Lastekaitse Liiduga toetada just neid peresid, kellel puuduvad oma lastele sporditreeningute võimaldamiseks piisavad vahendeid,“ selgitas Kalbin.

 

Lastekaitse Liidu kommunikatsioonijuhi Kadi Hainase sõnul on laste huvitegevusi toetavad algatused väga tänuväärsed. „Iga viies Eesti laps elab suhtelises vaesuses ja paljudes peredes takistab rahapuudus lastel huviharidust saada. Kõrvalise abita on sellise olukorra muutmine enamasti väga keeruline,“ sõnas Hainas.

 

Ta lisas, et spordi toetamine on tähtis, kuna lisaks kehaliste võimete arendamisele aitab sport arendada ka lapse sotsiaalseid oskuseid. „Kahtlemata on regulaarne spordiga tegelemine hea võimalus rikastada ka laste suhtlemisringi ja sisustada päev positiivse ajaviitega,“ rääkis Hainas.

 

Heategevuskampaania elluviimiseks suunab Valio iga Alma 150-grammise liblikaga kohupiimakreemi müügitulust ühe sendi projekti toetuseks. Kampaania kohupiimakreemi kaaned on märgistatud spetsiaalse toetusikooniga ning nende ülesleidmist poelettidel lihtsustavad värvilised liblikad tootepakendil. Liblikaefekti toetusele kandideerimise kriteeriumid ja ankeedi leiab veebilehelt www.alma.ee/liblikaefekt. Ankeete oodatakse kuni 15. oktoobrini ja toetuse saajad kuulutatakse välja aasta lõpus.

 

Lastekaitse Liit on ühiskonnas lapse õigusi edendav organisatsioon, mis aitab kaasa lapse õiguste tagamisele ja lapsesõbralku ühiskonna kujundamisele.

 

Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Itaaliast, Rootsist ja Ameerika Ühendriikidest. Rohkem kui 400 töötajaga Valio Eesti on juhtivaid kohalikke toorpiima kokkuostjaid, piimatoodete, sh juustude, eksportijaid ning Võru ja Laeva üks suurimaid tööandjaid. Ettevõtte tootevalikust leiab igapäevaseid, aga ka funktsionaalseid piimatooteid, mille aluseks on Valio rahvusvahelise kontserni teaduslikud uuringud ja uued tootmismeetodid. Valios läbi viidud teadustööd on hinnatud ka Nobeli preemiaga.