Eesti Parima Toiduaine konkursil valiti parimaks magustoiduks ehtsast mangopüreest AS Balbiino sorbett Mango Smuutike, mis pälvis võidu tänu toote uudsusele.

 

„Mango Smuutikese puhul toodi esile sorbeti tõeliselt mangost maitset ja eriliselt rõhutati selle uudsust, sest tegu on maitsva, ent rasvavaba ja madala kalorisisaldusega magustoiduga,“ ütles Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

„Parima magustoidu tiitli võit on suureks tunnustuseks meie jäätisemeistritele ja eelmise aasta tootearendusele. See on meie jaoks suur rõõm ja lisab ka vastutust selle eest, et pakuksime jätkuvalt jäätisesõpradele parimaid maitseelamusi kvaliteetsest kodumaisest toorainest,“ lisas Balbiino turundusdirektor Enel Kolk.

 

Suurima kodumaise jäätisetootja AS Balbiino Mango Smuutike võitis Eesti Toiduainetööstuse Liidu korraldataval Eesti Parima Toiduaine konkursil Eesti Parima Magustoidu kategoorias.

Parimaks magustoiduks valitud sorbett Mango Smuutike (65 ml, 60 g) sisaldab 48 kcal energiat, 0,06 g valke, 11,9g süsivesikuid ning ei sisalda rasva. Mango Smuutike ei sisalda laktoosi ega gluteeni.

AS Balbiino on ainus Eesti jäätisetootja, kellel on BRC toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat. AS Balbiino põhineb 100% Eesti kapitalil, kuulub NG Investeeringute gruppi ja annab tööd ligi 200 inimesele. Lisaks jäätise tootmisele tegeleb AS Balbiino külmutatud ja jahutatud toodetega. AS Balbiino impordib ja vahendab külmutatud köögivilju, marju, kulinaariatooteid, kala ja liha.

29. ja 31. märtsil hinnatakse Eesti Parim Toiduaine 2016 konkursi raames piirkondlike väikeettevõtete tooteid. Hindamisele on esitatud ühtekokku 87 toodet 46 väiketootjalt.

 

Sirje Potisepa sõnul tõusevad Eestis üha enam esile nišitooted, mille poolest väikeettevõtted eriliselt silma paistavad ning aasta-aastalt kasvav osalejate arv piirkondlikul konkursil teeb suurt rõõmu. „Siiralt hea meel on selle üle, et Eestisse on igal aastal lisandumas tublisid väikeettevõtjaid, kes suudavad toota eestimaalaste maitse-eelistustele vastavaid tooteid ning tuua seeläbi vaheldusrikkust meie söögilauadadele,“ sõnas Potisepp.

„Käesoleval aastal on väikeettevõtete hindamisele esitatud mullusest 30 võrra rohkem tooteid ning osalejate arv on pea kahekordistunud. Nende numbrite põhjal võib arvata, et tulevased aastad toovad meie konkursile veelgi enam põnevust ja häid Eesti maitseid,“ lisas ta.

 

Piirkondlike väikeettevõtjate parimad tooted selgitatakse välja neljas kategoorias: Lõuna-Eesti väikeettevõtete parima toote tiitlile kandideerib 14 toodet, Virumaal 17 toodet, Lääne-Eestis 19 ja Põhja-Eestis tervelt 37 toodet. Võidutooted pärjatakse Parim Toode Piirkonna Väikeettevõttelt 2016 tiitliga.

 

Põnevamate piirkondlike tootjate toodete hulka kuuluvad näiteks Chocolala OÜ põdrasamblik šokolaadiga, Pajumäe Talu OÜ maheghee ja RemedyWay OÜ toortatrahalvaa.

 

29. märtsil tulevad Tallinna Teeninduskoolis kell 10.00-15.25 hindamisele Virumaa ja Põhja-Eesti väikeettevõtete tooted ning 31. märtsil hinnatakse Tartu Kutsehariduskeskuses kell 11.00-14.30 Lääne-Eesti ja Lõuna-Eesti väikeettevõtete tooteid. Piirkondlike väikeettevõtete hindamiste tulemused avalikustatakse 22. aprillil X Toiduainetööstuse aastakonverentsil.

Aprillis jõuavad poelettidele Alma kreeka jogurtid, mis on ainsad kodumaised autentsel separeerimismeetodil Kreeta saarelt pärit juuretise baasil valmistatud jogurtid. 

Valio Eesti turundusdirektori Krista Kalbini sõnul oli ettevõtte jaoks oluline, et tegu oleks millegi siinsel turul uudse ja eristuvaga.

„Otsustasime lähtuda oma toote väljaarendamisel sellest, et meie jogurt oleks täpselt selline, nagu kreeka jogurtid on Kreekas – valmistatud nõnda, et suurem osa vadakust saaks eraldatud, lumivalge värvusega, koostiselt sametine ning tänastest kodumaistest alternatiividest kõrgema valgusisalduse ning madalama, ehk 4% rasvasisaldusega,“ rääkis Kalbin.

„Kui Eestis on kreeka jogurtite turg veel välja kujunemas, siis mujal maailmas on kreeka jogurti kontseptsioon kindlal juhtpositsioonil ja omandanud tänu kõrgele valgusisaldusele ning puhtale koostisele superfood’i kuvandi. Ka Eesti turg liigub selles suunas ja väetoiduks tituleeritud kreeka jogurtit võetakse üha rohkem omaks,“ selgitas Kalbin.

Alma maitsestamata kreeka jogurt on clean label jogurt ehk see sisaldab ainult kolme komponenti – piima, rõõska koort ja kreeka jogurti juuretist. Jogurtisse pole lisatud ühtegi lisaainet ega ka paksendajaid. „Alma kreeka jogurtil on ehedalt paks ja sametine konsistents – see sisaldab 2,5 korda rohkem piima ning 2 korda rohkem valku kui tavaline jogurt,“ lisas Valio turundusdirektor.

Alma naturaalne kreeka jogurt tuleb müügile 180-grammistes ning 370-grammistes topsides. „Väiksem pakend sobib ideaalselt üheks toidukorraks näiteks marjade, pähklite, mee, müsli või muude lisanditega. Suurem tops sobib aga kokkamiseks või lihtsalt suurema jogurtiisu rahuldamiseks,“ rääkis Kalbin.

„Anname naturaalse kreeka jogurti pakendil ka soovitusi, kuidas kreeka jogurtit tarbida – täiendades seda lisanditega, valmistades sellest dipikastet või kasutades seda hapukoore kergema alternatiivina,“ lisas ta.

Valio toob lisaks naturaalsele Alma kreeka jogurtile turule ka unikaalsete maitsekombinatsioonidega moosiga kreeka jogurtid, millest esimesena jõuavad tarbijateni mango-valge šokolaadi, pohla ning põldmarja-vaarika kreeka jogurtid. Maitsestatud kreeka jogurtid on saadaval väiksemas, 125-grammises pakendis.

Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Itaaliast, Rootsist ja Ameerika Ühendriikidest. Rohkem kui 360 töötajaga Valio Eesti on juhtivaid kohalikke toorpiima kokkuostjaid, piimatoodete, sh juustude, eksportijaid ning Võru ja Laeva üks suurimaid tööandjaid. Ettevõtte tootevalikust leiab igapäevaseid, aga ka funktsionaalseid piimatooteid, mille aluseks on Valio rahvusvahelise kontserni teaduslikud uuringud ja uued tootmismeetodid. Valios läbi viidud teadustööd on hinnatud ka Nobeli preemiaga.

Tänavusel Eesti Parima Toiduaine konkursil koguneb toidutooteid hindama ka Eesti edukate ettevõtete juhtidest koosnev erižürii, kelle lemmik pärjatakse tiitliga Tippjuhtide Lemmik 2016.

Tippjuhtide žürii koosseisu kuuluvad viis erinevates sektorites tegutsevat eksperti – bussifirma Sebe omanik Hugo Osula, rõivakaubandusettevõtte Baltika brändingu ja jaekontseptsioonide arendusdirektor Maire Milder, sisustusettevõtte Standard juhatuse liige Enn Veskimägi, desinfektsiooni-, puhastusvahendeid ja kosmeetikat tootva ettevõtte Chemi-Pharm juht ja omanik Ruth Oltjer ning Audi Eesti juht Peeter Raudsepp.

 

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul ei ole head juhid silmapaistvad mitte ainult oma oskuse poolest juhtida suuremaid või väiksemaid organisatsioone ja nende meeskondi, aga ka seetõttu, et nad tunnevad ära idee, mille elluviimine tagab edu.

 

„Tänavuse erižürii liikmed annavad oma hinnangu toidutoodetele kui äriideedele – millise toote hea maitse, põnev kontseptsioon, käepärane pakend, tervislikkus ja muud näitajad on nende hinnangul piisavalt kõrged, et lüüa läbi nii koduturul kui ka eksporditurgudel,“ selgitas Potisepp.

 

Tippjuhtide erižürii koguneb 6. aprillil, et hinnata tooteid, mis kandideerivad Eesti Parima Toiduaine kuldmärgile – iga toidukategooria parimaid tooteid, mis on pälvinud eelnenud voorus hõbemärgi, mittealkohoolseid ja alkohoolseid jooke.

 

Samal päeval koguneb kuldmärkidele kandideerivaid tooteid hindama ka konkursi põhižürii, mida juhib Tartu Ülikooli arstiteaduskonna meditsiinilise biokeemia professor, meditsiinidoktor Mihkel Zilmer, ning meediažürii.

 

Toode, mille tippjuhtide viieliikmeline komisjon kõrgeimate punktidega pärjab, kuulutatakse välja 22. aprillil toimuval Eesti toiduainetööstuse X aastakonverentsil.

 

Lisainfot Eesti Parima Toiduaine konkursi kohta leiad aadressil www.toiduliit.ee/parim.

Täna Tallinna Teeninduskoolis toimuval Eesti Parima Toiduaine konkursi hindamisel selgitatakse välja, milline toode pälvib tänavuse konkursi peaauhinna – Eesti Parim Toiduaine 2016 tiitli. Võitja kuulutatakse välja 22. aprillil toimuval Toiduainetööstuse Liidu X aastakonverentsil.

Parim Toiduaine 2016 tiitli võidab üks kaheteistkümnest toodetest, millele omistati märtsi keskel oma toidukategooria parima toote hõbemärk. Kuldmärgile pürgivad Valio Atleet Cheddar juust,  Farmi hapendatud täispiim, Rannarootsi Grillkoot, Talleggi Rukkipaneeringus fileesteigid, Läätsa Kalatööstuse vinnutatud Saaremaa kilud, Saarioinen Eesti Mamma Lotte lemmikampsude Hommehommikupuder, Felixi Lõhemajonees suitsulõhega, Põltsamaa Sügisesalat, Eesti Leivatööstuse Rukkiräägu rukkileib, Balbiino Mango smuutike, Mattias Café Gustavi Kuninglik astelpaju toorjuusturull ja Salvesti Põnn ökoloogiline neljaviljapudrule banaani ja mustikaga.

 

Lisaks hinnatakse täna ka mittealkohoolsete ja alkohoolsete jookide kategoorias võistlevaid tooteid, mille parimad pärjatakse samuti oma kategooria kuldmärgiga.

 

Tänasel hindamisel kogunevad parimaid toiduaineid hindama ka meediažürii ningEesti edukate ettevõtete juhtidest koosnev erižürii, kelle lemmik pärjatakse tiitliga Tippjuhtide Lemmik 2016.

 

Tippjuhtide žürii koosseisu kuuluvad viis erinevates sektorites tegutsevat eksperti – bussifirma Sebe omanik Hugo Osula, rõivakaubandusettevõtte Baltika brändingu ja jaekontseptsioonide arendusdirektor Maire Milder, sisustusettevõtte Standard juhatuse liige Enn Veskimägi, desinfektsiooni-, puhastusvahendeid ja kosmeetikat tootva ettevõtte Chemi-Pharm juht ja omanik Ruth Oltjer ning Audi Eesti juht Peeter Raudsepp.

 

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul ei ole head juhid silmapaistvad mitte ainult oma oskuse poolest juhtida suuremaid või väiksemaid organisatsioone ja nende meeskondi, aga ka seetõttu, et nad tunnevad ära idee, mille elluviimine tagab edu.

 

„Tänavuse erižürii liikmed annavad oma hinnangu toidutoodetele kui äriideedele – millise toote hea maitse, põnev kontseptsioon, käepärane pakend, tervislikkus ja muud näitajad on nende hinnangul piisavalt kõrged, et lüüa läbi nii koduturul kui ka eksporditurgudel,“ selgitas Potisepp.

 

Lisainfot Eesti Parima Toiduaine konkursi kohta leiad aadressil www.toiduliit.ee/parim.

 

2015. aastal jätkas Fazer edukat tegutsemist ning kuigi käive tegi 2014. aastaga võrreldes mõningase languse, ületati siiski ootusi 1,576.1 miljoni eurose käibe ning 44.9 miljoni eurose kasumiga.

 

Vaatamata väljakutsete rohkele aastale jätkas Fazer oma edukat tegevust äärmiselt volatiivses tegevuskeskkonnas. Fazer investeeris aasta jooksul tehastesse, tootmistehnikasse ja –varustusse ning jätkas ka oma töötajaskonna, brändide ja tööprotsesside arendamist.

 

Lisaks tehti palju ka sotsiaalse vastutuse valdkonnas püstitatud eesmärkide täitmise nimel. Suurimateks saavutuseks saab pidada Fazeri uue inimõiguste alase tegevuskava väljatöötamist ning märkimisväärseid edusamme Fazeri kakao-visiooni osas, mille kohaselt püüdleb ettevõte selle poole, et aastaks 2017 tarnitaks kakaod ainult sellistelt tootjatelt, kes vastavad vastutustundliku tootmise kriteeriumidele.

 

Fazer grupi presidendi ja tegevjuhi Christoph Vitsthumi sõnul on Fazeri eesmärk tõsta järgnevate aastate jooksul ettevõtte konkurentsivõimet ja kasumlikkust. „Seetõttu oleme näiteks Soomes investeerinud viimase kolme aasta jooksul oma ärisse umbes 100 miljonit eurot ning plaanime veel sama palju järgmise kolme aasta jooksul investeerida, kasvatades nii oma turuosa ja eksporti ning hoogustades uute töökohtade teket,“ rääkis Vitsthum.

 

Fazer Eesti müügidirektori Vladimir Sapožnini sõnul oli 2015. aasta peamine eesmärk Eestis säilitada pagaritoodete segmendis turuosa ning tugevdada oma positsiooni maiustuste turul. „Baltikumi pagaritööstustel ei ole viimastel aastatel kuigi lihtne olnud – traditsiooniliste pagaritoodete tarbimine kahaneb üha rohkem ning see muudab konkurentsi väikse tarbijaskonna nimel veelgi tihedamaks. Kuigi ka meie kogesime seda langust, võisime siiski rõõmu tunda kõrgema lisandväärtusega kategooria toodete kasvava populaarsuse üle,“ ütles ta.

 

„Lisaks legendaarsele Kodusaiale kujunes 2015. aasta edukaks ka Finest sarja toodetele – eriti hiilgasid mullu turule toodud Finest rukkitäisteraleib ja Finest seemneleib, aga ka Fresh tatrasepik,“ rääkis Sapožnin. Ta lisas, et just kõrge lisandväärtusega toodete osas on sügisel oodata mitmeid väga põnevaid uudiseid. „Plaanime laiendada tervislike suupistete kategooriaid ning tuleme peagi turule naturaalsest vahukoorest valmistatud kookide sarjaga,“ sõnas ta. 

 

Eriti edukaks osutus 2015. aasta Fazeri maiustustele – Eestis kasvas Fazeri maiustuste käive, turuosa ja kaubamärkide positsioon. Uuringufirma Nielseni andmetel[1] oli Fazer üks kahest suurtootjast, kes suutis mullu oma turuosa kasvatada ning eriti head kasvu näitasid Fazeri šokolaaditahvlid.

 

„Fazer on tahvlišokolaadide segmendis tugeval teisel kohal ning meie Karl Fazer kollane piimašokolaaad tervete maapähklitega  on Eesti kõige populaarsem tahvlišokolaad. Lisaks oli Nielseni uuringu andmetel Geisha 2015. aastal kõige armastatum 100-grammine šokolaad,“ rõõmustas Fazer Eesti müügidirektor. 

 

Tema sõnul on käesoleval aastal Fazeril suurimad ootused äsja turule jõudnud Karl Fazer Travel sarja suhtes. „Selle silmatorkav disain ja kaasahaarav reisihimust pakatav kontseptsioon kõnetab kindlasti nooremat elanikkonda ning neid, kes eelistavad traditsioonilisele šokolaadile põnevate lisanditega eksootilisi maitseelamusi,“ kinnitas Sapožnin.

 

2015. aasta ja ettevõtte vastutustundliku tegevuse kokkuvõte: www.fazergroup.com/annualreview   

 

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning Fazer on esindatud kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades.

Ettevõte hoiab täna Eesti pagari­toodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2015. aastal 16.85 miljonit eurot. Käesoleval aastal tähistab Fazer 125. sünnipäeva ning eduka ettevõtte asutaja Karl Fazeri 150. sünniaastapäeva.



[1]Nielsen Eesti, Estonian Modern Trade and Sales Value, Dec 2015 MAT

22. korda toimuv  Eesti Parim Toiduaine 2016 konkurss korraldab koostöös Toidutare portaaliga taas rahva lemmiku valimise, kus konkursi kuldmärgile kandideerivate ning žürii poolt juba tunnustuse pälvinud toodete seast valivad oma lemmiku välja tarbijad.

Järgmise nädala teisipäevani kestval hääletusel on võimalik oma lemmik valida 67 toote seast, mille hulka kuuluvad juba hõbemärgi võitnud toiduained, konkursil osalevad mittealkohoolsed ja alkohoolsed joogid ning piirkondlike väiketootjate tooted, mis žüriile hindamiste käigus eriliselt muljet avaldasid.

Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on konkursi rahva lemmiku tiitel olnud läbi aastate väga ihaldusväärne, sest see näitab, et toode on pälvinud nii tarbijate kui ka hindamiskomisjoni kõrge hinnangu.

“2015. aastal pälvis rahva lemmiku tiitli Kalevi Kirju Koera batoonikesed ning 2014. aastal Muhu Pagarite Muhu leib seemnetega. Need tooted on jätkuvalt väga nõutud kaup ning tiitlivõit andis nende müügile kindlasti hoogu juurde,“ tõdes Potisepp.

Rahva lemmiku hääletus kestab Toidutare portaalis 19. aprillini. Rahva Lemmik 2016 võitja kuulutatakse välja järgmisel reedel, 22. aprillil toimuval Eesti Toiduainetööstuse X aastakonverentsil. Kõigi vahel, kes loosimise käigus oma hääle annavad, loositakse välja külluslik auhinnakorv Eesti toidutootjate maitsvate toodetega ning Fiskars Functional kööginugade komplekt.

Hääletus toimub aadressil www.toidutare.ee/parim-toiduaine
Lisainfo Eesti Parim Toiduaine 2016 konkursi teemal: www.toiduliit.ee/parim   

Eesti Toiduainetööstuste Liit otsustas anda aumärgi liidu teenekale volikogu ja juhtkogu esimehele ning pikaaegsele toidutööstuse juhile Enn Kunilale.

 

„Tema tasakaalukus ja hea juhtimiskogemus on aidanud liidul kujuneda tänapäeva üheks aktiivseimaks erialaliiduks,“ ütles liidu tänane juhtkogu ja volikogu esimees Veljo Ipits. „Enn Kunila asus täitma Eesti Toiduainetööstuse Liidu volikogu esimehe kohuseid ajal, mil Toiduliit alles asus kujundama oma tänast nägu.“ Ipits lisas, et kuigi igapäevatöö on olnud energilise juhataja Sirje Potisepa kanda, on Kunila rolliks olnud kohati väga erinevate ärihuvidega ettevõtete arvamuste ja tõekspidamiste tasakaalukas liitmine tööstusharu kui terviku huvidega.

 

Enn Kunila juhtis liidu tööd ühtekokku kaheksa aastat ning on Toiduliitu kuuluvate ettevõtete Liviko AS ja Balbiino AS nõukogu esimees.

 

Eelnevalt on liidu aumärgi pälvinud Cardo Remmel, Tiit Kõuhkna, Udo Themas, Pekka Hämäläinen ning Tiit Nuudi.

 

Toiduliidu peamine eesmärk on seista Eesti toiduainetööstuse huvide eest siinse ärikeskkonna kujundamisel, olles arvestatav partner avalikule sektorile, rahvusvahelistele organisatsioonidele ning teistele asutustele.

1993. aastal asutatud Eesti Toiduainetööstuse Liitu kuulub 61 ettevõtet ja kolm erialaorganisatsiooni.

Täna toimunud Eesti toiduainetööstuse X aastakonverentsil „Toit ja tervis“ kuulutati välja Eesti Parim Toiduaine 2016 konkursi võidutoode, milleks on sorbett Balbiino Mango Smuutike.

Toiduainetööstuse konverentsi ja Eesti Parima Toiduaine konkurssi korraldanud Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on tervis ja toidu tervislikkus olnud viimaste kuude jooksul avalikus diskussioonis väga sagedasti esinevad märksõnad.

„Ka Eesti Parim Toiduaine 2016 tiitlivõitja puhul oli tunda selget püüdlust pakkuda tarbijatele maiustamiseks kergemat ja figuurisõbralikumat alternatiivi,“ ütles Potisepp. „Jäätisemaailmas pole palju neid tootjaid, kes võtaks riski ja suunaks oma toote naistele, kes tavaliselt eriti jäätist ei söö. Balbiino tegi seda ja edukalt – Balbiino 0% rasvasisaldusega ja kõigest 80 kCal energiaväärtusega väike ja kerge jäätis tunnistati parimaks magustoiduks ning rõõmustab eesseisval suvel kindlasti paljusid suuri ja väikeseid maiasmokkasid,” lisas ta.

Konkursi hindamiskomisjoni esimehe, Tartu Ülikooli arstiteaduskonna meditsiinilise biokeemia professor, meditsiinidoktor Mihkel Zilmeri sõnul on Eesti Parima Toiduaine konkursil osalenud toodete ja tegelikult ka teiste Eesti suurte ja väikeste toidutööstuste toodangu kvaliteet muutunud juba sedavõrd kõrgeks, et kuulub kindlasti toidumaailma paremikku. „Siin pole kahtlustki - Eesti toit ongi tegelikult Eesti parim slogan,“ kinnitas ta.

Parima toiduaine konkursi kuldmärgid said endale rinda ka Põltsamaa Pai+ kõrvitsa-mango smuuti astelpajuga, mis tunnistati tiitli Eesti Parim Mittealkohoolne Jook 2016 vääriliseks, ning Liviko Crafter’s London Dry Gin, mis pälvis tiitli Eesti Parim Alkohoolne Jook 2016.

Koostöös Toidutarega korraldatud Rahva Lemmiku valimisel pälvis tarbijate soosingu Balbiino Classic Vana Tallinn pulgajäätis. Ajakirjanikest moodustatud meediaesindajate žürii omistas Meedia Lemmik 2016 tiitli samuti kahele tootele – Crafter’s London Dry Gin ja vinnutatud Saaremaa kilud.

Tänavusel konkursil osalevaid toiduaineid hinnanud Eesti tippjuhtide erižürii koosseisus Hugo Osula (SEBE), Maire Milder (Baltika Grupp), Enn Veskimägi (Standard), Ruth Oltjer (Chemi-Pharm) ja Peeter Raudsepp (Audi Eesti) andsid kõrgeimad punktid konkursi üldvõidu pälvinud Balbiino Mango Smuutikesele, mida tunnustati eriauhinnaga Eesti Tippjuhtide Lemmik 2016.

Toiduliit kuulutas välja ka tänavused parimad tooted piirkondlikelt väike-ettevõtetelt, milleks on Lääne-Eestis Vigala Piimatööstuse Panna Cotta mustasõstramoosiga, Lõuna-Eestis Maris Gildeni What The Fruit mustikasnäkkPõhja-Eestis Gurmeeklubi Päikesekuivatatud tomati ja basiiliku hummus  ja Virumaal Estonian Spiriti mahe käsitöö maitseviin J.J. Kurberg Pipar.

Eesti Parim Toiduaine 2016 võitjad:

Kuldmärgid:
Eesti Parim Toiduaine 2016 - Mango smuutike (Balbiino AS)
Eesti Parim Mittealkohoolne Jook 2016 – Pai+ kõrvitsa-mango smuuti astelpajuga (Põltsamaa Felix AS)
Eesti Parim Alkohoolne Jook 2016 – Crafter’s London Dry Gin (Liviko AS)

Hõbemärgid: 
Eesti Parim Kalatoode 2016 – Vinnutatud Saaremaa kilud (Läätsa Kalatööstus AS)
Eesti Parim Köögiviljatoode 2016 – Põltsamaa Sügisesalat (Põltsamaa Felix AS)
Eesti Parim Toit Lastele 2016 – PÕNN Ökoloogiline neljaviljapuder banaani ja mustikaga (Salvest AS)
Eesti Parim Kaste 2016 – Lõhemajonees (Põltsamaa Felix AS)
Eesti Parim Kondiitritoode 2016 – Toorjuustu-astelpajurull (Mattias Cafe OÜ)
Eesti Parim Lihatoode 2016 – Grillkoot eelküpsetatud (Rannarootsi Lihatööstus AS), Tallegg rukkipaneeringus fileesteigid (HKScan Estonia AS)
Eesti Parim Magustoit 2016 – Mango smuutike (Balbiino AS)
Eesti Parim Pagaritoode 2016 – Rukkirääk (Eesti Leivatööstus OÜ)
Eesti Parim Piimatoode 2016 – Farmi Hapendatud täispiim (Farmi Piimatööstus AS), Valio Atleet Cheddar (Valio Eesti AS)
Eesti Parim Valmistoit 2016 – Lotte lemmikampsud Hommehommikupuder (Saarioinen Eesti OÜ)

Pronksmärgid:
Parim Toode Lääne-Eesti väikeettevõttelt 2016 – Panna Cotta mustasõstramoosiga (Vigala Piimatööstus OÜ)
Parim Toode Lõuna-Eesti väikeettevõttelt 2016 – What The Fruit snack blueberry (Maris Gilden AS)
Parim Toode Põhja-Eesti väikeettevõttelt 2016 – Päikesekuivatatud tomati ja basiiliku hummus (Gurmeeklubi OÜ)
Parim Toode Virumaa väikeettevõttelt 2016 – J.J. Kurberg Pipar, mahe käsitöö maitseviin (Estonian Spirit OÜ)

Eriauhinnad:
Tallinna Ettevõtlusameti eriauhind – Põdrasamblik šokolaadiga (Chocolala OÜ)
Kaupmeeste Lemmik 2016 – Salme Jumps koore-jogurtijäätis virsiku, aprikoosi ja vaarikaga (Balbiino AS)
Meedia Lemmik 2016 – Crafter’s London Dry Gin (Liviko AS) ja Vinnutatud Saaremaa kilud (Läätsa Kalatööstus AS)
Eesti Tippjuhtide Lemmik 2016 – Mango smuutike (Balbiino AS)
Rahva Lemmik 2016 – Vana-Tallinn kohvi-koorejäätis likööriga tumedas Belgia šokolaadis (Balbiino AS)

 

Lisainfo Eesti Parim Toiduaine 2016 konkursi teemal: www.toiduliit.ee/parim