PRESSITEADE

  1. märts 2022

 

Eesti Parima Toiduaine konkursile on esitatud 161 toodet

 

Veebruaris kuulutas Toiduliit 28. korda välja „Eesti Parima Toiduaine” konkursi, et selgitada välja möödunud aastal turule jõudnud ja Eestis toodetud parimad toidutooted. Kokku osaleb tänavu konkursil 66 ettevõtet 161 tootega.

 

Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul muutuvad Eesti toidutööstuse tootearenduses aina populaarsemateks eksootilised maitsed ja nišitooted. Endiselt pööratakse tähelepanu lisandväärtuse pakkumisele – prioriteediks on nii kiudainete, piimhappebakterite, vitamiinide kui mineraalainete lisamine toidule ning kõrge valgusisaldus.

 

„Tarbijate seas säilib teatud konservatiivsus: uusi tooteid küll oodatakse, kuid harjutakse nendega aeglasemalt. Samas ollakse rohkem avatud eksootilistele ja põnevatele maailmaköögi maitsetele ning üsna kiiresti võetakse vastu nišitooteid, näiteks laktoosi-, gluteeni- ja  suhkruvabu ning vegan tooteid, samuti taimseid jooke ja magustoite,“ kommenteeris viimase aja tarbijaeelistusi Potisepp.

 

Lisandväärtuse kategooriasse esitatud tooted näitavad Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskuse (TFTAK) teadlase Rain Kuldjärve sõnul seda, et tootjad mõtlevad üha rohkem, kuidas anda toitudele täiendavat lisandväärtust tervislikkuse seisukohalt.

 

„Selle aasta märksõnana võiks välja tuua kõhutervise, sest kõige rohkem on toidutoodetele lisatud juurde kiudaineid ja mikroorganisme, mis meie seedimisele hästi mõjuvad. Silma paistab ka erinevate vitamiinide ja mineraalainetega, kõige populaarsemana just D-vitamiiniga rikastamine, mis on meie geograafilist asukohta silmad pidades väga tervitatav. Kasvutrendi näitab ka mitme lisandväärtuse läbimõeldult kombineerimine,“ ütles Kuldjärv.

 

„Kui rääkida mõnest konkreetsetest toiduainetest, siis näeme, et traditsioonilise kapsa kõrval on avastatud ka punane kapsas, valmistoitude kategoorias on populaarsed salatikausid ja uued huvitavad maitsed, trendiks on ka teadlastega koostöös väljatöötatud tooted,“ lisas Potisepp.

 

Ka kohalike väike-ettevõtete huvi Eesti Parima Toiduaine konkursi vastu on Potisepa sõnul olnud rõõmustavalt suur, eriti jookide osas. Kui põhikategooriates konkureerib 30 suurettevõtet, siis piirkondlikes kategooriates on osalejaid kokku 36: 10 ettevõtet Põhja-Eestist, 11 ettevõtet Lääne-Eestist, 10 ettevõtet Lõuna-Eestist ning 5 ettevõtet Virumaalt.

 

„Eesti Parim Toiduaine” konkursile esitatud toodete hulgast selgitatakse välja : Eesti Parim Toiduaine 2022, Eesti Parim Mittealkohoolne Jook 2022, Eesti Parim Alkohoolne Jook 2022, Eesti Parim Lisandväärtusega Toiduaine 2022. Need tooted pälvivad konkursil kuldmärgid.

 

Lisaks jagatakse neli kuldmärki kategoorias Eesti Parim Toiduaine Piirkonna Väike-ettevõttelt 2022 ning valitakse välja Eesti Parim Jook Piirkonna Väikeettevõttelt 2022 ja Eesti Parim Lisandväärtusega Toiduaine Väikeettevõttelt 2022.

 

Tootepõhiste alagruppide võitjatele jagatakse ka hõbemärke järgmistes kategooriates: Parim Lihatoode, Parim Kalatoode, Parim Piimatoode, Parim Pagaritoode, Parim Puu- ja köögiviljatoode, Parim Valmistoode, Parim Kaste, Parim Kondiitritoode, Parim Magustoit.

 

Konkursi žüriiliikmete hulka kuuluvad toiduteadlased, toitumisnõustajad, toiduajakirjanikud ning kaupmehed, kes kõik läbivad enne hindamist sensoorika-alase koolituse.

 

Tootegruppide võitjad selgitatakse degustatsioonide käigus välja 24.- 25. märtsil ning kuldmärgised selguvad 1. aprillil. Väike-ettevõtete tooteid ja piirkondlikke kuldmärke jagatakse 31. märtsil. Parimad toiduained kuulutatakse pidulikult välja 20. aprillil toimuval Toiduainetööstuse aastakonverentsil.

 

Lisainfo:

Sirje Potisepp

Eesti Toiduainetööstuse Liit

Juhataja

Tel: 50 46 547

E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

https://toiduliit.ee/tegevused/parim

PRESSITEADE

17. märts 2022

 

Eesti Toiduainetööstuse Liidu kinnitusel on kohalikud tootjad valmis asendama suurt osa poelettidelt kõrvaldatud Venemaa ja Valgevene kaupu ning ostupaanikaks põhjust ei ole.

„Kaubanduskettide otsus lõpetada Venemaa ja Valgevene toodete müüki kihutas tarbijad ostma kokku mitte ainult soola ja soodat, vaid defitsiidi ja hinnatõusu kartuses ka muid kaupu, millega koduvarusid täita,“ ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.

„Praegu ei ole haruldus näha poodides tühje riiuleid. Tekkinud olukorras soovime kinnitada, et ostupaanikaks põhjust ei ole ja Eesti toiduainetööstus on võimeline kadunud kaupu asendama,“ lisas Potisepp.

Toiduliit saatis jaekaubanduskettidele ja Eesti kaupmeeste Liidule pöördumise, milles kinnitatakse, et Eesti oma toidutootjad on valmis asendama nii poelettidelt kõrvaldatud Venemaa ja Valgevene tooteid kui pakkuma Eestis toodetud toiduainetele ja jookidele sortimendilaiendusi.

„Oleme puuduolevad tooted kaardistanud ning kinnitame, et nende asendamine suures osas on võimalik. Samuti soovime vältida olukorda, kus poelettidel laiutav tühjus tekitaks tarbijas ostupaanikat. Väga loodan, et kaupmehed ja poeketid on Eesti tootjatelt asenduskaupade pakkumistele avatud ning suudavad kiirelt sõlmida tarnelepingud, et Eestis toodetud kaupade sortiment kauplustes kasvaks,“ ütles Potisepp.

Viimase Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt 2021.aasta sügisel läbi viidud sortimendi- ja hinnavaatluse andmetel moodustas kodumaiste tavatoodete osakaal poekettide sortimentides kokku vaid 58%. „Siin on kõvasti arenguruumi. Toit on strateegiline kaup ja toidu kättesaadavus on praegu selge prioriteet. Meie tugevuseks on kohaliku toiduainetööstuse olemasolu, peame aga tagama ka selle konkurentsivõime ja Eesti kaupade osakaalu suurendamine poelettidel on selleks üks hea võimalus,“ lisas Potisepp.  

Lisainfo:

Sirje Potisepp

Eesti Toiduainetööstuse Liit

Juhataja

Tel: 50 46 547

E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Suured tänud Eesti toidutootjad! Oleme jälle suure asjaga valmis saanud. Neli toidurekat on Ukrainasse saadetud, täna läks viimane. Teadaolevalt on need ühed esimesed toiduabisaadetised Eestist, mis otse ka Ukrainasse on viidud. Megatänud Eesti Toidupangale ja eriti Kerttule korralduse ja dokumentide eest ning Omnivale transpordiabi eest. 

Toiduliitu aidanud Ingvar Piirsalu transpordifirmast Alpi Eesti ja Hannes Hamburg kommunikatsioonibüroost Hamburg ja Partnerid, keskel autojuht Arkadi, kes sõidab Lvivi ja annab saadetise Ukraina toidupangale üle.

 

 

 

                                                                                                                                                                                      Fotol president Kersti Kaljulaid ja Toiduliidu juht Sirje Potisepp  (fotograaf: Sven Tupits).                                                                                                                                                                                                                                            
Toiduliit kuulutas 28. korda välja „Eesti Parima Toiduaine” konkursi, et selgitada toiduteadlaste ja Eesti inimeste abil välja möödunud aastal turule jõudnud ja Eestis toodetud parimad toidutooted. Kandideerimine on avatud 25. veebruarini.
 
Lisaks parimate välja selgitamisele on märgise eesmärgiks tunnustada Eesti toidutootjate pingutusi ja panust tuua inimesteni toidutooteid, mis üllatavad nii maitse, tervislikkuse kui pakendiga.
 
„Uuringute kohaselt on „Eesti parima toiduaine“ märgis tuttav 80 protsendile eestimaalastest. Märgist kandvaid toidutooteid usaldatakse ja armastatakse ning tihti tuleb sellega tunnustatud tooteid poelettidelt lausa tikutulega taga otsida,“ ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.
 
2021. aastal osales „Eesti Parima Toiduaine“ konkursil 181 Eesti toiduainet ja jooki ning Potisepa kinnitusel kasvab osalejate arv iga aastaga. „Eesti toidutööstus areneb kiires tempos ja on maailma absoluutses tipus. Toodete tervislikkus ja pakendi innovatsioon on viimaste aastate kaks kõige olulisemat märksõna ning konkurents selles vallas on mõistagi väga tihe,“ lisas Potisepp.
 
„Eesti Parima Toiduaine” konkursile esitatud toodete hulgast selgitatakse välja: Eesti Parim Toiduaine 2022, Eesti Parim Mittealkohoolne Jook 2022, Eesti Parim Alkohoolne Jook 2022, Eesti Parim Lisandväärtusega Toiduaine 2022. Need tooted pälvivad konkursil kuldmärgid.
 
Kategoorias Eesti Parim Toiduaine Piirkonna Väikeettevõttelt 2022 jagatakse neli kuldmärki ning lisaks valitakse vastavalt konkursi tingimustele välja Eesti Parim Jook Piirkonna Väikeettevõttelt 2022  ja Eesti Parim Lisandväärtusega Toiduaine Väikeettevõttelt 2022. 
 
Tootepõhiste alagruppide võitjatele jagatakse ka hõbemärke järgmistes kategooriates: Parim Lihatoode, Parim Kalatoode, Parim Piimatoode, Parim Pagaritoode, Parim Puu- ja köögiviljatoode, Parim Valmistoode, Parim Kaste, Parim Kondiitritoode, Parim Magustoit.

 
Konkursi žüriiliikmete hulka kuuluvad toiduteadlased, toitumisnõustajad, toiduajakirjanikud ning kaupmehed, kes kõik läbivad enne hindamist sensoorika-alase koolituse.
 
Tootegruppide võitjad selgitatakse degustatsioonide käigus välja 15.-16. märtsil ning kuldmärgised selguvad 1. aprillil. Väikeettevõtete tooteid ja piirkondlikke kuldmärke jagatakse 24.-25. märtsil. Parimad toiduained kuulutatakse pidulikult välja 20. aprillil toimuval Toiduainetööstuse aastakonverentsil.
 
Lisainfo:
Sirje Potisepp
Eesti Toiduainetööstuse Liit
Juhataja
Tel: 50 46 547
E-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

https://toiduliit.ee/tegevused/parim

ÄP poolt korraldatav Aasta Töösturi konkurss toimub juba neljandat korda. Tänavuse aasta konkursile  esitati 8 kandidaati, kellest toidutööstust esindab Janek Kalvi AS Liviko juhatuse esimees.

Janek töötab Livikos alates 1999. aastast ning Liviko tegevjuhina alustas ta 2005. aastal. Liviko on viimastel aastatel teinud tugevat tööd, et turustada Eesti toiduaineid üle terve maailma. Oma džinne ekspordib Liviko 50 riiki üle maailma ning need on leitavad erinevates Duty Free sortimentides. Samuti võideti 2020. aastal ülemaailmsel reisikaubanduse konkursil „Frontier Awards 2020“ pärjati Crafter’s London Dry džinn CSR-i ehk jätkusuutlikkuse initsiatiivi kuldmärgiga. Sellega tunnustati Livikos välja mõeldud kadakamarjade taaskasutuse innovatsiooni. Kuigi meelelahutus-, toitlustus- ja külalislahkuse ning duty free ja travel retail-sektorid kukkusid pandeemia tingimustes oluliselt, tuli Liviko hästi toime ja eksport säilitas 62% eelmise aasta müügitulust. Samuti lisandusid uued eksporditurud ning kasvasid ka sensed. AS Liviko kontsern andis 2020. aastal tööd 264 inimesele. 2020. aasta müügitulu oli 84 303 937€.

Aasta Tööstur kuulutatakse välja 17. novembril 2021 toimuval konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".

Hoiame Janekule pöialt!

Kalvi Liviokost! Hoiame pöialt!

 

 

Eesti Toiduliit
Pressiteade
09.11.2021

 

Sealiha on number üks lihavalik eestlaste toidulaual, moodustades üle poole kogu lihatarbmisest. Mõõdukas koguses sealiha on mitmekesise ja tasakaalustatud toitumise osa.

Fotod: kampaania „Sealiha – hea liha“ avaüritus (fotod: Hendrik Osula)

 

„Kaasaegne seakasvatus toodab oluliselt väiksema rasvasisaldusega liha, kui võrrelda aastakümnete taguse ajaga. Sealihal on palju väärtuslikke omadusi – lihas sisalduvad loomsed valgud on organismile vajalikud ning aitavad hoida pikalt täiskõhutunnet. Retseptid on aastatega muutunud, kuid sealihast valminud toitudel on ka tänapäeval oluline roll mitmekesise ja tasakaalustatud toidulaua osana,“ ütles Toiduliidu juht Sirje Potisepp.

„Taine sealiha on oma rasvasisalduse poolest täiesti võrreldav linnulihaga, sobides suurepäraselt toidulauale ka siis, kui eesmärk on tervislikult kaalu langetada. Samas on sealihal kõrgem vitamiinisisaldus ning selles on rohkem valku, tsinki ja magneesiumi. Sealiha abil saab keha omandada ka vajalikku rauda,“ lausus personaaltreener Siim Kelner.

„Koroonakriisi ja tarneraskuste ajastul ei saa alahinnata kodumaise toidukasvatuse ja -tööstuse tähtsust. Eesti suudab omatoodanguga katta muljet avaldava 85% kodumaise sealiha nõudlusest,“ lisas Sirje Potisepp.

Toiduliit tutvustab kampaaniaga „Sealiha – hea liha“ sealiha kasutusvõimalusi täisväärtusliku toitumise osana. Kampaaniat korraldab Eesti Toiduliit turuarendustoetuse abil ning koostöös Atria Eesti, HKScan Estonia, Nõo Lihatööstuse ja Saaremaa Lihatööstusega.

Statistikaameti eelmise aasta andmetel moodustab sealiha 51% Eesti lihatarbimisest, millele järgneb linnuliha (34%) ja veiseliha (12%). 2020. aastal söödi inimese kohta 40 kg sealiha. Sealiha moodustab üle poole Eesti lihatoodangust – eelmisel aastal 57%.

 

Teate edastas:

Marit Valge

Projektijuht

PR Partner

5664 5598

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

www.prpartner.ee

 

 

Paulig viis läbi uuringu, millest selgus, et veidi üle poole ettevõtetest ja eraisikutest on keskkonnateadlikud kohvisõbrad – taaskasutavad kohvipuru ning hoiavad teadlikult kokku kohvivalmistamise energiakulu. Selliste tulemusteni jõuti Kvark teadusteatriga koostöös valminud spetsiaalse kalkulaatori abil, kus kohvijoomise jalajälge hindasid aasta jooksul 3655 kohvisõpra ja 158 ettevõtet.

Pauligi ärikliendi suuna turundusjuhi Berit Branti sõnul on nad läbi aastate innustanud kohvisõpru tegema jätkusuutlikke valikuid ja seeläbi panustama kohvi helgemasse tulevikku. Kliimamuutuste tõttu võib kohv peagi olla defitsiit ja kohvikasvatajate elatusvahendid ohus. „Levinuim viis kohvijoomise jalajälje vähendamiseks on kohvipaksu taaskasutamine näiteks roheenergiaallikana, väetisena või kosmeetikatoodete koostisosana. Need pole aga ainsad võimalused – oluline on ka kohvivalmistamise viis,“ lausus Brant.

Ta lisas, et jätkusuutlik kohvivalmistamine võtab arvesse ka kohvi raiskamist, energia kokkuhoidu, kruuside ja kannude pesemist ning pakendi taaskasutust. „Kohvi valmista täpselt nii palju kui ära juuakse ja ülejäänud kohv tuleks panna termosesse või teha jääkuubikuteks. Elektri kokkuhoiu mõttes lülita kohvimasin sisse vaid kohvivalmistamise ajaks. Vett säästad, kui pesed kohvinõud nõudepesumasinas koos teiste nõudega. Pane tühi kohvipakend pakendikonteinerisse. Kohvipakendist saab meisterdada ka näiteks poekotte, ehteid ja leivakorve,“ loetles Brant keskkonnasäästlikke kohvivalmistamise viise.

Kõiki eelnimetatud tegevusi arvesse võttes näitavad uuringu tulemused, et keskkonnateadlike tarbijate ja ettevõtete osakaal on suur.

Aasta jooksul kasutatud kohvipuru kalkulaatori abil kohvitarbimise jalajälge mõõtnud ettevõtete tulemused näitavad, et 53% on oma tegevuse väga hoolikalt läbi mõelnud ja kohvitarbimise jalajälg on väike või väga väike. Arenguruumi on 46% ettevõtetest ja vaid 1% kalkulaatori täitnud ettevõtetest peaksid põhjalikult senised harjumused üle vaatama ning muudatusi tegema. Eraisikutest kohvisõprade hulgas on 55% neid, kes said hea või väga hea tulemuse. 40% eraisikutest said soovitusi selle kohta, mida veel ära teha, et jalajälge vähendada. Keskkonda koormavat tulemust ei saanud ükski kalkulaatori täitja.

Kasutatud kohvipuru kalkulaatori kasutajate nimel astus Paulig veel ühe sammu ökoloogilise jalajälje vähendamiseks ja Eesti metsade elurikkuse suurendamiseks ning istutas 100 kuni 12 aasta vanust laialehelist puud, mis hakkavad väikeste istikutega võrreldes varem süsinikku siduma. Keskmine täiskasvanud puu seob aastas 22 kg süsinikku.* Puud istutati koostöös sihtasutusega Koosloodus.

Keskkonda hoidev mõtteviis on Pauligile oluline, sest soovitakse, et ka järgmised põlvkonnad saaksid head kohvi nautida. Kahel varasemal aastal kogus Paulig koos keskkonnateadlike kohvisõpradega kokku üle 18 tonni kohvipuru, millest toodeti elektrienergiat. See näitas, kui oluline ressurss on kasutatud kohvipuru biojäätmena. Edukas koostöö kohvitarbijatega andis idee töötada koostöös Kvark teadusteatriga välja kasutatud kohvipuru kalkulaator. Lisaks kalkulaatorile leiab kohvipuru.ee lehelt nippe selle kohta, kuidas vajadusel oma harjumused ümber korraldada ja kohvitarbimise ökoloogilist jalajälge vähendada.

* www.eea.europa.eu/articles/forests-health-and-climate-change/key-facts

Kontakt: Aire Raud, kommunikatsioonijuht, See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. ja +372 512 0115

Pauligist:   
Paulig on toidu- ja joogivaldkonnas tegutsev pereettevõte, mis arendab jätkusuutlikku toidukultuuri – sellist, mis on hea nii inimestele kui ka planeedile. Paulig pakub maitseelamusi: kohvid ja joogid, Tex Mex ja vürtsid, suupisted ja taimsed valikud. Ettevõtte kaubamärgid on Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold & Green ja Poco Loco. Pauligi müügitulu 2020. aastal oli 920 miljonit eurot. Ettevõttes on kokku üle 2000 töötaja 13 riigis, kes töötavad selle nimel, et elu oleks tulvil maitseid – For a life full of flavour.  
www.pauliggroup.com

 

 

Pressiteade, 2.11.2021

 

A. Le Coq sõlmis maailma suurima õlletootjaga AInBev koostöölepingu, mille alusel saab A. Le Coqist üle maailma populaarseCorona õlle müüja Eestis. Leping hakkab kehtima alates 1. jaanuarist 2022.

Corona on maailmas enim eksporditud Mehhiko klaaspudeliõlu, mis on müügil enam kui 180 riigis. Eestis on Corona suurim väljaspool Euroopat toodetud importõlle bränd. 

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobisõnul on ettevõte alati soovinud laiendada õllede tootevalikut kerge mehhikopärase õllega ning püüdnud ka ise selles segmendis turgu haarata. „Kui varem nägime Coronat tugeva konkurendina, siis nüüd on konkurentsist sündinud hoopis tugev koostöö, mis kindlasti rikastab ja mitmekesistab Eesti õlleturgu ja annab suure lisaväärtuse meie õlleportfellile,“ ütles Noop. „Samuti on tegemist Eestis väga populaarse restorani- ja baariõllega, mis kindlasti tugevdab meie positsiooni ka HoReCa sektoris.“ 

AB InBev on maailma suurim õlletootja, kes pruulib enam kui 25% kogu maailma õllemahust. Ettevõte müüs eelmisel aastal 53 miljardit liitrit õlut ning nende tooteportfellis on enam kui 500 brändi, sealhulgas Corona, Budweiser, Stella Artois, Leffe, Beck’s ja Hoegaarden. 

AB InBevi Baltikumi piirkonna juhi Ljuba Poutnikova sõnul on neil hea meel teha koostööd Eesti suurima ja vanima joogitootjaga, kes on tõestanud end rahvusvaheliste importõlle brändide esindajana Eestis. „A. Le Coq teab ja tunnetab kohalikku õlleturgu ning omab head müügivõrgustikku, mistõttu on see meie jaoks parim valik Corona õllebrändi arendamiseks Eestis, et teha sellest kõige edukam importõlu siinsel turul,“ sõnas Poutnikova.  

 

A. Le Coq on varem esindanud Eestis paljusid mainekaid õllebrände. Praegu kuuluvad ettevõtte tooteportfelli peale Corona ka rahvusvaheliselt tunnustatud Warsteineri ja König Ludvigi õllemargid. Eelmisel aastal oli A. Le Coqi müüdavate jookide kogumaht 109,4 miljonit liitrit, millest õlu moodustas ligi 50%.

 

Lisainformatsioon:

Tarmo Noop
AS A. Le Coq juhataja
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.